مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

851
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سطح مهارت تفکر انتقادی در دانشجویان رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1395

صفحات

 صفحه شروع 161 | صفحه پایان 171

چکیده

 مقدمه: یکی از مهارت های کلیدی که به دانشجویان مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در رهبری موفق آینده سازمان ها کمک خواهد کرد, توسعه مهارت تفکر انتقادی در طول تحصیل می باشد. هدف مطالعه حاضر بررسی وضعیت مهارت تفکر انتقادی در دانشجویان این رشته در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1395 بوده است. روش کار: این مطالعه از نوع توصیفی مقطعی بوده که در سال 1395 در بین کلیه دانشجویان رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد انجام شده است. به منظور جمع آوری داده از پرسشنامه استاندارد «مهارت تفکر انتقادی کالیفرنیا» استفاده شد و داده های بدست آمده از طریق نرم افزار SPSS نسخه 16 مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. یافته ها: نمره میانگین مهارت تفکر انتقادی و ابعاد مختلف مربوط به آن در سطح متوسط ارزیابی شد که نشانه وضعیت نسبتاً مطلوب آن در میان دانشجویان مورد مطالعه بود. یافته های بدست آمده از آزمون همبستگی آزمون همچنین نشان داد که بین متغیرهای مقطع تحصیلی دانشجویان و بعد ارزیابی در مهارت تفکر انتقادی ارتباط آماری معنادار وجود داشته است (p<0. 05). به علاوه ارتباط معنادار میان نمره مهارت تفکر انتقادی و ابعاد تشکیل دهنده آن مشاهده گردید (p<0. 05). نتیجه گیری: یافته های مطالعه حاکی از آن بود که دانشجویان از حیث مهارت تفکر انتقادی در سطح متوسط قرار داشته و در ارتباط با برخی ابعاد ضعف هایی نیز مشاهده می شود که همین امر اهمیت رشد و توسعه مستمر چنین مهارت هایی را به منظور تقویت توانمندی های رهبری در دانشجویان گوشزد می کند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عسکری، روح اله، حاتمی زاده، زهرا، سپاسه، فاطمه، و رفیعی، سیما. (1397). بررسی سطح مهارت تفکر انتقادی در دانشجویان رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1395. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 13(2 )، 161-171. SID. https://sid.ir/paper/208168/fa

    Vancouver: کپی

    عسکری روح اله، حاتمی زاده زهرا، سپاسه فاطمه، رفیعی سیما. بررسی سطح مهارت تفکر انتقادی در دانشجویان رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1395. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1397؛13(2 ):161-171. Available from: https://sid.ir/paper/208168/fa

    IEEE: کپی

    روح اله عسکری، زهرا حاتمی زاده، فاطمه سپاسه، و سیما رفیعی، “بررسی سطح مهارت تفکر انتقادی در دانشجویان رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1395،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 13، no. 2 ، pp. 161–171، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208168/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button