مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,214
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

591
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر متغیرهای ارزشی بر تمایل به خرید محصولات پاسخگوی (دوستدار) محیط

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 98

چکیده

 یکی از نگرانی های عمده جوامع در چند دهه اخیر, آلودگی های گسترده زیست محیطی است که بخش عمده ای از آن ناشی از رفتار مصرف کنندگان در فرآیند اکتساب, مصرف و کنارگذاری محصولات غیرپاسخگو به محیط است. در این مطالعه با استفاده از مدل "تمایل به خرید محصول پاسخگوی محیط" (یا خرید محصولات دوستدار محیط) ارتباط زنجیره ای بین ارزش های مصرف کنندگان, نگرش های آنان نسبت به پیامدهای محیطی و فردی محصولات دوستدار محیط و تمایل خرید این محصولات را بررسی کرده ایم. داده های موردنظر با استفاده از پرسش نامه جمع آوری شده و روابط بین متغیرهای مدل با استفاده از روش تحلیل مسیر مورد آزمون قرار گرفتند. رابطه سلسله مراتبی از ارزش های فرد به نگرش های مرتبط با یک محصول خاص (در این مطالعه دو نوع نوشابه, با بطری های قابل بازیافت و بطری های یک بار مصرف), و نگرش های مربوط به تمایل به خرید محصول, مورد تایید قرار گرفت. طبق تحلیل های انجام شده نه تنها پیامدهای فردی یک محصول, بلکه پیامدهای محیطی مترتب بر یک محصول نیز در پیش بینی خرید آن موثر است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خورشیدی، غلامحسین، بانویی، عارف، و سروی همپا، حسین. (1388). بررسی تاثیر متغیرهای ارزشی بر تمایل به خرید محصولات پاسخگوی (دوستدار) محیط. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، 8(31)، 81-98. SID. https://sid.ir/paper/115552/fa

    Vancouver: کپی

    خورشیدی غلامحسین، بانویی عارف، سروی همپا حسین. بررسی تاثیر متغیرهای ارزشی بر تمایل به خرید محصولات پاسخگوی (دوستدار) محیط. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))[Internet]. 1388؛8(31):81-98. Available from: https://sid.ir/paper/115552/fa

    IEEE: کپی

    غلامحسین خورشیدی، عارف بانویی، و حسین سروی همپا، “بررسی تاثیر متغیرهای ارزشی بر تمایل به خرید محصولات پاسخگوی (دوستدار) محیط،” چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، vol. 8، no. 31، pp. 81–98، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/115552/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button