مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,718
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

791
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل موثر بر برنامه های درسی پاسخگوی ادراک شده در مدارس هوشمند

صفحات

 صفحه شروع 72 | صفحه پایان 83

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر بر توسعه برنامه های درسی پاسخگوی ادراک شده در مدارس هوشمند است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه معلمان مدارس هوشمند شهر تهران در سال تحصیلی 1388-1390 تشکیل می دهد. روش تحقیق, توصیفی از نوع همبستگی است. روش نمونه گیری, خوشه ای چندمرحله ای بوده که در نهایت 360 نفر از معلمان به طور تصادفی انتخاب شدند. ابزار تحقیق سه پرسشنامه محقق ساخته (یکی در خصوص عوامل موثر بر برنامه های درسی پاسخگوی ادراک شده, دیگری در خصوص مولفه های برنامه های درسی پاسخگوی ادراک شده و پرسشنامه دیگر در خصوص ایجاد انگیزه دانش آموزان مدارس هوشمند) بوده است. روایی آنها به لحاظ محتوا تامین شده و ضریب اعتبار آنها بر اساس آلفای کرونباخ به ترتیب معادل 0.93, 0.89 و 0.87 به دست آمده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش همبستگی پیرسون و مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان می دهند, از بین متغیرهای هفتگانه مورد مطالعه, توجه به تفاوت های فردی (0.307), توجه به یادگیری در حد تسلط (0.263), و توجه به پژوهش محوری (0.129), به ترتیب بیشترین تاثیر کلی را بر برنامه های درسی پاسخگوی ادراک شده داشته اند. بر اساس یافته های به دست آمده از تحقیق Chi-Square= 115.422, GFI= 0.963, AGFI= 0.921, P-Value= 0.000, RMSEA= 0.055 است. بر این اساس, برازش مدل مورد مطالعه در حد قابل قبول می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شفیع پورمطلق، فرهاد، و یارمحمدیان، محمدحسین. (1390). ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل موثر بر برنامه های درسی پاسخگوی ادراک شده در مدارس هوشمند. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 8(29-28)، 72-83. SID. https://sid.ir/paper/127431/fa

    Vancouver: کپی

    شفیع پورمطلق فرهاد، یارمحمدیان محمدحسین. ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل موثر بر برنامه های درسی پاسخگوی ادراک شده در مدارس هوشمند. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1390؛8(29-28):72-83. Available from: https://sid.ir/paper/127431/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد شفیع پورمطلق، و محمدحسین یارمحمدیان، “ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل موثر بر برنامه های درسی پاسخگوی ادراک شده در مدارس هوشمند،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 8، no. 29-28، pp. 72–83، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127431/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا