مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,106
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,524
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازاریابی اجتماعی: کاربرد و مزیت استفاده از آن در آموزش مداوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 58 | صفحه پایان 68

چکیده

 زمینه: تجربه جهانی بیانگر آن است که بسیاری از تلاش های آموزشی برای بهبود عملکرد پزشکان بی ثمر و دوره های بازآموزی از کارآیی و تاثیر اندکی برخوردار بوده اند. از علل عدم موفقیت در این عرصه, می توان ناکارآمدی روش های آموزشی را ذکر کرد. تئوری ها و روش های مبتنی بر دیدگاه بازاریابی اجتماعی از جمله روش های نوین آموزشی هستند که می توانند در جهت رفع این مشکل مد نظر قرار گیرند.در سه دهه اخیر استفاده از اصول و روش های بازاریابی تجاری برای تغییر عقاید, نگرش ها و رفتارها, مورد توجه قرار گرفته است و از آن با عنوان بازاریابی اجتماعی نام برده شده است. در این فرآیند منظم و برنامه ریزی شده با استفاده از اصول و تکنیک های بازاریابی تجاری, محور قرار دادن مشتری و شناخت خواسته ها و نیازهای او, مخاطب به انجام یک رفتار و یا توجه به ایده های خاص ترغیب می شود. تحلیل مشتری (شناسایی و دسته بندی مخاطبان), تحلیل بازار و تحلیل کانال, مراحل اساسی برنامه ریزی مبتنی بر بازاریابی اجتماعی به شمار می روند.نتیجه گیری: اگر چه به نظر می رسد طراحی برنامه های آموزشی بر مبنای اصول یاد شده, هزینه اجرای برنامه را افزایش می دهد ولی احتمال موفقیت آموزشی برنامه و تاثیر آن بر رفتار پزشکان را بالا می برد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شمس، محسن، و رشیدیان، آرش. (1385). بازاریابی اجتماعی: کاربرد و مزیت استفاده از آن در آموزش مداوم پزشکی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 3(1)، 58-68. SID. https://sid.ir/paper/116707/fa

Vancouver: کپی

شمس محسن، رشیدیان آرش. بازاریابی اجتماعی: کاربرد و مزیت استفاده از آن در آموزش مداوم پزشکی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1385؛3(1):58-68. Available from: https://sid.ir/paper/116707/fa

IEEE: کپی

محسن شمس، و آرش رشیدیان، “بازاریابی اجتماعی: کاربرد و مزیت استفاده از آن در آموزش مداوم پزشکی،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 3، no. 1، pp. 58–68، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116707/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button