مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,363
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

447
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی علی عشق به یادگیری، نیاز به یادگیری، شوق به جستجو و نوآوری جهانی دانشجویان پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 592 | صفحه پایان 600

چکیده

 زمینه و هدف: وجود عشق به یادگیری و نیاز به یادگیری در دانشجویان, منجر به اتخاذ راهبردهای زمینه ساز بروز نوآوری  به خصوص در سطح جهانی خواهد شد. بنابراین, به کارگیری روش ها و راهبردهای کارامدتر جهت ایجاد انگیزش و علاقه به یادگیری در دانشجویان ضروری به نظر می رسد. این مطالعه با هدف بررسی رابطه بین عشق به یادگیری, نیاز به یادگیری, شوق به جستجو و نوآوری جهانی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جهرم انجام گرفت.روش کار: پژوهش حاضر از نوع همبستگی بود که به روش توصیفی انجام گردید. جامعه آماری مطالعه را تمامی دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سال تحصیلی 94-1393 (338 نفر) تشکیل دادند. با استفاده از فرمول Cochran و بر اساس روش نمونه گیری تصادفی, 200 نفر به عنوان نمونه (86 مرد و 114 زن) انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسش نامه عشق به یادگیری McFarlane, پرسش نامه نیاز به یادگیری Mowen, پرسش نامه شوق به جستجو و پرسش نامه نوآوری جهانی Hurt و همکاران بود. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی Pearson و رگرسیون ساده در نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: عشق به یادگیری و نیاز به یادگیری پیش بینی کننده مثبت و معنی دار نوآوری جهانی دانشجویان (P<0.001, R2=0.44) و عشق به یادگیری و نیاز به یادگیری نیز هر دو پیش بینی کننده مثبت و معنی دار شوق به جستجو در دانشجویان (P<0.001, R2=0.27) بود. شوق به جستجو به طور مستقیم پیش بینی کننده مثبت و معنی دار نوآوری جهانی دانشجویان (P<0.001, R2=0.37) محسوب می شود. متغیر واسطه شوق به جستجو دارای جایگاه مهم و کلیدی در رابطه بین عشق به یادگیری و نیاز به یادگیری با نوآوری جهانی دانشجویان بود.نتیجه گیری: با توجه به نتایج حاصل از بررسی رابطه بین متغیرهای برون زاد, واسطه ای و درون زاد, به  نظر می رسد که عشق به یادگیری در صورت شکوفا شدن در افراد, نوعی توانمندی محسوب می شود و افراد با پشتکار و استقامت بسیار, موفق به کسب شایستگی های مختلف می گردند. بنابراین, دانشگاه ها باید با فراهم نمودن شرایط لازم جهت شکوفایی استعدادهای دانشجویان و ایجاد علاقه و عشق به یادگیری به واسطه شوق به جستجوگری, زمینه نوآوری را در وجود آنان فراهم سازند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، مهدی، کشاورزی، فهیمه، ناصری جهرمی، رضا، و راسخ جهرمی، اطهر. (1394). الگوی علی عشق به یادگیری, نیاز به یادگیری, شوق به جستجو و نوآوری جهانی دانشجویان پزشکی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 12(5)، 592-600. SID. https://sid.ir/paper/116727/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی مهدی، کشاورزی فهیمه، ناصری جهرمی رضا، راسخ جهرمی اطهر. الگوی علی عشق به یادگیری, نیاز به یادگیری, شوق به جستجو و نوآوری جهانی دانشجویان پزشکی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1394؛12(5):592-600. Available from: https://sid.ir/paper/116727/fa

    IEEE: کپی

    مهدی محمدی، فهیمه کشاورزی، رضا ناصری جهرمی، و اطهر راسخ جهرمی، “الگوی علی عشق به یادگیری, نیاز به یادگیری, شوق به جستجو و نوآوری جهانی دانشجویان پزشکی،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 12، no. 5، pp. 592–600، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116727/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button