مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,160
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

701
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر دو روش آموزش مشاوره و راهنمایی بر آگاهی نگرش و عملکرد اساتید راهنمای تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی همدان

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 93

چکیده

 زمینه: برابر مقررات آموزشی, ارایه مشاوره و راهنمایی تحصیلی از وظایف اعضای هیات علمی محسوب می گردد. به منظور پیشگیری از مشکلات تحصیلی و بهبود پیشرفت تحصیلی دانشجویان, دانشگاه های علوم پزشکی موظفند دانشجویان را در طی تحصیل راهنمایی نمایند.هدف: این تحقیق به منظور مقایسه تاثیر دو روش آموزشی در جهت افزایش آگاهی, نگرش و عملکرد اساتید راهنما در زمینه مشاوره و راهنمایی تحصیلی صورت گرفت.روش کار: در این مطالعه 87 استاد راهنما شرکت نمودند. شرکت کنندگان در آموزش به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول (N=43), ضمن دریافت مواد آموزشی خودآموز در کارگاه آموزش یک روزه شرکت نمودند. گروه دوم (N=44) فقط مواد آموزشی خودآموز دریافت نمودند. به منظور ارزیابی تغییر آگاهی, نگرش و عملکرد اساتید دو گروه آموزشی فوق از پرسشنامه ای که پایانی و روایی آن سنجیده شده بود, استفاده گردید.یافته ها: نتایج حاصل نشان داد که میزان آگاهی اساتید راهنمای گروه اول (x̅=14.77, SD=3.01) در زمینه مشاوره و راهنمایی تحصیلی دانشجویان نسبت به گروه دوم (X̅=11.54, SD=2.76) بیشتر و دارای اختلاف معنی دار (p<0.001) بود. اما اختلاف معنی داری بین نگرش و عملکرد اساتید راهنمای دو گروه مشاهده نگردید.نتیجه گیری: این مطالعه نشان داد که اجرای روش کارگاهی مشروط به برنامه ریزی کارگاه آموزشی با روش آموزشی ایفای نقش (Role Playing) و بحث گروهی همراه با کار گروهی در مقایسه با روش در اختیار قرار دادن مواد آموزشی باعث یادگیری فعال و قابل ملاحظه می شود. نتیجه این پژوهش می تواند در برنامه ریزی آموزش اساتید راهنمای دانشگاه ها مفید باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

هزاوه ای، سیدمحمدمهدی، و فتحی، یداله. (1383). مقایسه تاثیر دو روش آموزش مشاوره و راهنمایی بر آگاهی نگرش و عملکرد اساتید راهنمای تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی همدان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 1(2)، 85-93. SID. https://sid.ir/paper/116738/fa

Vancouver: کپی

هزاوه ای سیدمحمدمهدی، فتحی یداله. مقایسه تاثیر دو روش آموزش مشاوره و راهنمایی بر آگاهی نگرش و عملکرد اساتید راهنمای تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی همدان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1383؛1(2):85-93. Available from: https://sid.ir/paper/116738/fa

IEEE: کپی

سیدمحمدمهدی هزاوه ای، و یداله فتحی، “مقایسه تاثیر دو روش آموزش مشاوره و راهنمایی بر آگاهی نگرش و عملکرد اساتید راهنمای تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی همدان،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 1، no. 2، pp. 85–93، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116738/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button