Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

807
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

223
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر کارگاه های مقدماتی روش تدریس بر آگاهی، نگرش و عملکرد آموزشی مدرسین دانشگاه علوم پزشکی کرمان

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 9

چکیده

 زمینه: توسعه دانش و نگرش افراد شرکت کننده در برنامه های آموزشی  یکی از عوامل تعیین کننده میزان موفقیت به کارگیری محتوای آموزش در حیطه عمل است.هدف: مطالعه به منظور تعیین تاثیر کارگاه های مقدماتی روش تدریس بر آگاهی , نگرش و عملکرد اعضا هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شد.مواد و روش ها: این مطالعه نیمه تجربی در سال 1379 بر روی 71 نفر از شرکت کنندگان کارگاه های مقدماتی روش تدریس انجام شد که به روش نمونه گیری ساده انتخاب شدند. داده ها به وسیله پرسش نامه با ضریب روایی 0.76 و 0.8 به ترتیب برای آگاهی و نگرش و با حداقل ضریب پایایی 0.7 , قبل و بعد از کارگاه جمع آوری گردید. اطلاعات مربوط به عملکرد از طریق فهرست وارسی خود ارزیاب با روایی 0.91 و ضریب پایایی 0.75 قبل از کارگاه و در طول یک نیمسال تحصیلی بعد از کارگاه کسب و با استفاده از آزمون های پارامتریک و غیر پارامتریک تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: میانگین نمره آگاهی قبل از کارگاه 6.02±3.7 و نمره نگرش و عملکرد بر مبنای بیست به ترتیب 14.2±1.2 و 13.6±2.2 بود. این میانگین بعد از کارگاه برای دانش 13.4±3.9, نگرش 18.2±2.1 و عملکرد 14.12±1.68 بود. بین نمره آگاهی و نگرش قبل و بعد از کارگاه ارتباط معنی دار آماری وجود داشت (p<0.001). ولی بین نمره عملکرد فبل و بعد از کارگاه رابطه آماری مشاهده نشد. همچنین بین تغییرات نمره آگاهی و نگرش با عملکرد ارتباط معنی داری وجود نداشت. با افزایش سن دانش کسب شده در انتهای کارگاه کمتر می شد ( r=-0.33وp<0.03  ).نتیجه گیری: به نظر می رسد کارگاه های موجود می توانند دانش شرکت کنندگان را افزایش و نگرش آنها را ارتقا دهد, ولی توسعه رفتار در حیطه عملکرد علاوه بر کارگاه آموزشی به عوامل دیگری وابسته است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نوحی، عصمت، حق دوست، علی اکبر، و فرج زاده، سعیده. (1381). تاثیر کارگاه های مقدماتی روش تدریس بر آگاهی, نگرش و عملکرد آموزشی مدرسین دانشگاه علوم پزشکی کرمان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 6(2 (پیاپی 22))، 5-9. SID. https://sid.ir/paper/438241/fa

Vancouver: کپی

نوحی عصمت، حق دوست علی اکبر، فرج زاده سعیده. تاثیر کارگاه های مقدماتی روش تدریس بر آگاهی, نگرش و عملکرد آموزشی مدرسین دانشگاه علوم پزشکی کرمان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین[Internet]. 1381؛6(2 (پیاپی 22)):5-9. Available from: https://sid.ir/paper/438241/fa

IEEE: کپی

عصمت نوحی، علی اکبر حق دوست، و سعیده فرج زاده، “تاثیر کارگاه های مقدماتی روش تدریس بر آگاهی, نگرش و عملکرد آموزشی مدرسین دانشگاه علوم پزشکی کرمان،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، vol. 6، no. 2 (پیاپی 22)، pp. 5–9، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/438241/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا