مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,503
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

685
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نظرات دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد درباره فرایند ادغام افقی دروس علوم تشریحی

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 87

چکیده

 زمینه و هدف: امروزه آموزش تئوری دروس علوم تشریحی شامل آناتومی, بافت شناسی و جنین شناسی به دو شیوه ادغامی و سنتی تدریس می شود و گمان بر این است که این شیوه تدریس ادغامی برای دانشجویان پزشکی کمک به تفهیم بهتر دروس در دوره های بالینی شان می باشد. لذا با توجه به اهمیت نظر دانشجویان پزشکی بر آن شدیم تا طی یک نظر سنجی دید گاه دانشجویان را درباره فرایند ادغام دروس علوم تشریح جویا شویم.روش کار: جامعه این پژوهش, دانشجویان رشته پزشکی ورودی 87, در دانشگاه علوم پزشکی یزد که برنامه تدریس ادغام در مورد آنان اجرا شده بود انجام شد. ابزار پژوهش یک پرسشنامه محقق ساخته است. سووالات پرسش نامه به منظور سنجش میزان آگاهی دانشجویان از طرح ادغام دروس علوم تشریحی, میزان امکانات برای فرایند طرح ادغام, ترتیب ارایه دروس و چگونگی طرح ادغام, تهیه شده است. داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزارSPSS  مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج نشان داد که اکثریت پاسخ دهندگان میزان آشنایی خود را با فرایند طرح ادغام به میزان متوسط ارزیابی نموده اند. آزمودنی ها بیان کردند که طرح ادغام در تسهیل یادگیری دروس علوم تشریحی به طور متوسط موثر بوده است اکثریت پاسخ دهند گان میزان هماهنگی طرح ارگان سیستم با تدریس عملی را به میزان متوسط اعلام کردند. دانشجویان موافقت خود را با ادغام دروس جنین و بافت و آناتومی از آنان به میزان زیاد اعلام کرده اند. پاسخگویان اولویت تقدم و تاخر ارایه دروس را به ترتیب بافت شناسی ,جنین شناسی ,آناتومی و فیزیولوژی ذکر نموده اند.نتیجه گیری: دانشجویان, به فرایند طرح ادغام افقی دروس علوم پایه پزشکی نسبتا مناسب بود. با توجه به نتایج مطالعه حاضر تنظیم جدول زمان بندی طرح درس دیدگاه با اولویت بافت شناسی, جنین شناسی, آناتومی و فیزیولوژی مناسب تر خواهد بود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهقان، مریم، انوری، مرتضی، حسینی شریف آباد، محمد، طالبی، علیرضا، نهنگی، حسین، عباسی، ابوالقاسم، و یادگاری، صادق. (1390). بررسی نظرات دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد درباره فرایند ادغام افقی دروس علوم تشریحی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 8(1)، 81-87. SID. https://sid.ir/paper/116745/fa

    Vancouver: کپی

    دهقان مریم، انوری مرتضی، حسینی شریف آباد محمد، طالبی علیرضا، نهنگی حسین، عباسی ابوالقاسم، یادگاری صادق. بررسی نظرات دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد درباره فرایند ادغام افقی دروس علوم تشریحی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1390؛8(1):81-87. Available from: https://sid.ir/paper/116745/fa

    IEEE: کپی

    مریم دهقان، مرتضی انوری، محمد حسینی شریف آباد، علیرضا طالبی، حسین نهنگی، ابوالقاسم عباسی، و صادق یادگاری، “بررسی نظرات دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد درباره فرایند ادغام افقی دروس علوم تشریحی،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 8، no. 1، pp. 81–87، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116745/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button