مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

807
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

196
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین دیدگاه استادان دانشکده پزشکی خرم آباد در مورد طرح ادغام افقی دروس علوم پایه پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 299 | صفحه پایان 308

چکیده

 مقدمه: ادغام یا تلفیق, تحت عنوان در هم آمیختن حوزه های محتوایی یا موضوعات درسی که در سنت نظام های آموزشی به طور جداگانه و مجزا از یکدیگر در برنامه درسی گنجانده شده اند, تعریف می شود. پژوهش حاضر با هدف تعیین دیدگاه استادان علوم پایه در خصوص طرح ادغام افقی دروس پزشکی انجام شد. روش: این مطالعه از نوع کیفی بود که در سال 1394 به روش تحلیل محتوا انجام گردید. جامعه تحقیق شامل اعضای هیأت علمی و محیط پژوهش, دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بود. داده ها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختار یافته جمع آوری شد. در این پژوهش, 7 نفر از اعضای هیأت علمی دانشکده پزشکی که سابقه مشارکت در اجرای طرح ادغام افقی دروس را داشتند, شرکت نمودند. در پایان, متن مصاحبه ها به روش تحلیل محتوای پیشنهادی Graneheim و Lundman مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: از جمله مزایای طرح, ترجیح تعدادی از استادان برای تدریس به روش ادغام بود. مشکلات مربوط به طرح ادغام در چهار دسته «مشکلات مربوط به دانشجویان», «مشکلات مربوط به استادان», «مشکلات مربوط به قوانین و آیین نامه های طرح» و «مشکلات مربوط به دروس» مطرح گردید. نتیجه گیری: با توجه به نتایج به دست آمده می توان نتیجه گیری نمود که روش ادغام افقی دروس, روش آموزشی مناسبی است که در صورت فراهم بودن بستر آموزشی و رفع مشکلات کنونی, می توان از مزایای آن در آموزش پزشکی بهره برد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چنگایی، فرحناز، جنانی، فاطمه، فرزان، بهروز، و شیرخانی، سمیه. (1397). تبیین دیدگاه استادان دانشکده پزشکی خرم آباد در مورد طرح ادغام افقی دروس علوم پایه پزشکی. تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 7(3 )، 299-308. SID. https://sid.ir/paper/215503/fa

    Vancouver: کپی

    چنگایی فرحناز، جنانی فاطمه، فرزان بهروز، شیرخانی سمیه. تبیین دیدگاه استادان دانشکده پزشکی خرم آباد در مورد طرح ادغام افقی دروس علوم پایه پزشکی. تحقیقات کیفی در علوم سلامت[Internet]. 1397؛7(3 ):299-308. Available from: https://sid.ir/paper/215503/fa

    IEEE: کپی

    فرحناز چنگایی، فاطمه جنانی، بهروز فرزان، و سمیه شیرخانی، “تبیین دیدگاه استادان دانشکده پزشکی خرم آباد در مورد طرح ادغام افقی دروس علوم پایه پزشکی،” تحقیقات کیفی در علوم سلامت، vol. 7، no. 3 ، pp. 299–308، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/215503/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button