مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,081
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

606
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقاله کوتاه: تاثیر کارگاه آموزشی محاسبه داروهای انفوزیونی بر یادگیری سریع و پایدار دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 78

چکیده

 زمینه و هدف: محاسبات دارویی یکی از مهارت های ضروری پرستاران می باشد. تحقیقات زیادی نشان داده اند که این مهارت در دانشجویان پرستاری و حتی پرستاران ضعیف است. هدف از این تحقیق, بررسی تاثیر کارگاه آموزشی محاسبات داروهای انفوزیونی بر یادگیری سریع و پایدار دانشجویان پرستاری می باشد.روش کار: در این مطالعه نیمه تجربی, 28 نفر از دانشجویان ترم دوم پرستاری شرکت کردند. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه ای حاوی مشخصات فردی و 10 سوال در مورد محاسبه داروهای انفوزیونی بود که دانشجویان, قبل, بلافاصله و 3 ماه بعد ازبرگزاری کارگاه به آن پاسخ دادند.یافته ها: میانگین (انحراف معیار±) نمره دانشجویان در پیش آزمون 4.23 (2.43±) و در دو پس آزمون به ترتیب 18.22 (1.33±) و 14.12 (2.57±) بود. مقایسه نتایج این سه میانگین نشان داد که میانگین امتیاز پس آزمون اول و دوم از امتیاز پیش آزمون به طور معنی داری ببیشتر و امتیاز پس آزمون دوم نسبت به پس آزمون اول به طور معنی داری کمتر بود (P=0.0001).نتیجه گیری: با وجودی که کارگاه آموزشی محاسبات دارویی موجب افزایش مهارت محاسبات دارویی دانشجویان بلافاصله بعد از آموزش شد, اما بعد از گذشت سه ماه دانش دانشجویان کاهش معنی داری نشان داد, لذا توصیه می شود مربیان پرستاری در شروع کارآموزی در هر یک از بخش ها این مهارت دانشجویان را مورد ارزیابی قرار داده و در صورت نیاز با انجام تمرین لازم نسبت به آماده سازی آنان اقدام نمایند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

باغچقی، نیره، و کوهستانی، حمیدرضا. (1389). مقاله کوتاه: تاثیر کارگاه آموزشی محاسبه داروهای انفوزیونی بر یادگیری سریع و پایدار دانشجویان پرستاری. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 7(1)، 75-78. SID. https://sid.ir/paper/116771/fa

Vancouver: کپی

باغچقی نیره، کوهستانی حمیدرضا. مقاله کوتاه: تاثیر کارگاه آموزشی محاسبه داروهای انفوزیونی بر یادگیری سریع و پایدار دانشجویان پرستاری. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1389؛7(1):75-78. Available from: https://sid.ir/paper/116771/fa

IEEE: کپی

نیره باغچقی، و حمیدرضا کوهستانی، “مقاله کوتاه: تاثیر کارگاه آموزشی محاسبه داروهای انفوزیونی بر یادگیری سریع و پایدار دانشجویان پرستاری،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 7، no. 1، pp. 75–78، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116771/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button