مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

811
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

589
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دیدگاه های دانشجویان نسبت به حرفه پزشکی و پرستاری – اولین قدم در بررسی امکان آموزش بین رشته ای

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 33

چکیده

 زمینه و هدف: امروزه آموزش بین حرفه ای برای دانشجویان رشته های بهداشتی و درمانی به عنوان شیوه ای جایگزین برای روش سنتی آموزشی مطرح می باشد. استفاده از این شیوه آموزش بر فرایند یادگیری دانشجویان, نحوه عملکرد حرفه ای و مراقبت از بیمار تاثیر مثبتی داشته است. اما ارزش ها و نگرش های موجود دانشجویان به عنوان مانع مهمی بر سر راه استفاده از این شیوه آموزش عمل می کند. هدف از بررسی حاضر شناسایی دیدگاه دانشجویان پزشکی و پرستاری در مورد کلیشه های ذهنی رایج نسبت به این دو حرفه به عنوان عاملی در تحقق هدف آموزش بین رشته ای می باشد.روش کار: در این مطالعه توصیفی – مقطعی, 415 نفر از دانشجویان پزشکی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه پژوهشگر ساخته بود. پرسشنامه حاوی سوالاتی در مورد کلیشه های ذهنی دانشجویان پزشکی و پرستاری نسبت به یک دیگر وهم چنین سوالاتی در مورد امکان سنجی استفاده از آموزش مشترک از نظر دانشجویان بود. اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار آماری SPSS.V.16 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: دانشجویان پزشکی اغلب با گویه هایی که باور به برتری پزشکان در ویژگی های حرفه ای را نمایش می دهد موافقت بالاتری نسبت به دانشجویان پرستاری داشته اند و بالعکس. تمام دانشجویان با انجام این برنامه آموزش موافق بودند و بیشترین موضوعاتی که در آموزش بین رشته ای می بایست مورد توجه قرار گیرد را شامل آموزش مهارت های کلینیکی, آموزش هر نوع مهارت مشترک, اخلاق حرفه ای, تعامل با بیمار و مهارت های ارتباطی می دانستند.نتیجه گیری: نتایج این بررسی نشانگر احساس نیاز دانشجویان به آموزش های بین رشته ای است که باید مد نظر برنامه ریزان آموزشی قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گروسی، سعیده، و گروسی، بهشید. (1391). بررسی دیدگاه های دانشجویان نسبت به حرفه پزشکی و پرستاری – اولین قدم در بررسی امکان آموزش بین رشته ای. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 9(1)، 25-33. SID. https://sid.ir/paper/116871/fa

    Vancouver: کپی

    گروسی سعیده، گروسی بهشید. بررسی دیدگاه های دانشجویان نسبت به حرفه پزشکی و پرستاری – اولین قدم در بررسی امکان آموزش بین رشته ای. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1391؛9(1):25-33. Available from: https://sid.ir/paper/116871/fa

    IEEE: کپی

    سعیده گروسی، و بهشید گروسی، “بررسی دیدگاه های دانشجویان نسبت به حرفه پزشکی و پرستاری – اولین قدم در بررسی امکان آموزش بین رشته ای،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 9، no. 1، pp. 25–33، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116871/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button