مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,669
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

750
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش خواندن و تفسیر ECG به روش کارگاهی بر سطح دانش دانشجویان پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 118 | صفحه پایان 125

چکیده

 زمینه: اهمیت آموزش صحیح خواندن و تفسیر الکتروکاردیوگرافی ( (ECGبرای دانشجویان پزشکی واضح و روشن است و مطالعات مختلفی در زمینه ارایه روش های جدید آموزشی, انجام شده است.هدف: این مطالعه, با هدف تعیین تاثیر آموزش خواندن و تفسیر ECG به روش کارگاهی به دانشجویان پزشکی و مقایسه آن با سیستم آموزشی موجود صورت گرفت تا با بهره گیری از روش های نوین آموزشی بتوان گامی در جهت بهبود آموزش ECG برداشت. روش کار: این مطالعه تجربی بر روی دو گروه با انجام پیش آزمون و پس آزمون به اجرا در آمد. دانشجویان یک ترم (88 نفر) به طور تصادفی به دو گروه تجربی (آموزش به شیوه کارگاهی) و کنترل (آموزش به شیوه رایج) تقسیم و در بخش داخلی تحت آموزش قرار گرفتند. یافته ها: از 88 دانشجوی شرکت کننده در مطالعه, 45 نفر در گروه تجربی و 43 نفر در گروه شاهد قرار گرفتند. مقایسه میانگین (انحراف معیار±) نمرات گروه تجربی در پیش آزمون 6 (±1.1) و پس آزمون 17 (±0.7), اختلاف معنی داری را نشان داد (P=0.0001). همچنین میانگین تفاوت نمرات پیش آزمون و پس آزمون گروه تجربی به طور معنی داری از گروه شاهد  بیشتر بود  85 (p=0.0001)درصد گروه شاهد معتقد به ناکارآمدی و ناکفایتی سیستم موجود آموزشی در بخش داخلی, خصوصا بخش قلب در مورد آموزش مبانی ECG بودند. 83.8 درصد از شرکت کنندگان در شیوه جدید آموزشی از نحوه اجرای آن کاملا راضی بودند.نتیجه گیری: به کارگیری روش های جدید برای برطرف کردن محدودیت های سیستم فعلی آموزشی و دستیابی دانشجویان به فرصت های یادگیری و همچنین دستیابی به تفکر نقادانه و یادگیری کارآمدتر ضروری هستند. نتایج به طور واضحی نمایانگر کارایی بیشتر شیوه پیشنهادی نسبت به شیوه رایج موجود در بخش داخلی بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یمانی، نیکو، امیدی فر، نوید، و یوسفی، علیرضا. (1385). بررسی تاثیر آموزش خواندن و تفسیر ECG به روش کارگاهی بر سطح دانش دانشجویان پزشکی . گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 3(2)، 118-125. SID. https://sid.ir/paper/116879/fa

    Vancouver: کپی

    یمانی نیکو، امیدی فر نوید، یوسفی علیرضا. بررسی تاثیر آموزش خواندن و تفسیر ECG به روش کارگاهی بر سطح دانش دانشجویان پزشکی . گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1385؛3(2):118-125. Available from: https://sid.ir/paper/116879/fa

    IEEE: کپی

    نیکو یمانی، نوید امیدی فر، و علیرضا یوسفی، “بررسی تاثیر آموزش خواندن و تفسیر ECG به روش کارگاهی بر سطح دانش دانشجویان پزشکی ،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 3، no. 2، pp. 118–125، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116879/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button