مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,002
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

568
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ارایه خدمات آموزشی - پژوهشی در قالب تاسیس پایگاه توسعه تحقیقات بالینی بر عملکرد پژوهشی اعضای هیات علمی بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمان

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 164

چکیده

 زمینه و هدف: بررسی وضعیت شاخص های پژوهشی اعضای هیات علمی دو گروه علوم پایه و بالینی حاکی از ضعیف تر بودن این شاخص ها در گروه علوم بالینی می باشد. در این طرح تاثیر تأسیس پایگاه توسعه تحقیقات بالینی و ارایه خدمات آموزشی - پژوهشی بر عملکرد پژوهشی اعضای هیات علمی بالینی مورد بررسی قرار گرفت.روش کار: در این مطالعه مداخله ای میدانی 66 نفر عضو هیات علمی بیمارستان افضلی پور, گروه آزمون و 45 نفر عضو هیات علمی بیمارستان, شفا گروه شاهد بودند. پس از تأسیس پایگاه درمحل کار گروه آزمون, خدمات آموزشی - پژوهشی به مدت دو سال ارایه گردید. میزان فعالیت های پژوهشی هر دو گروه دو سال قبل و دو سال بعد از آن مقایسه گردید.یافته ها: یافته ها حاکی از رشد تعداد و سرانه مقالات چاپ شده گروه آزمون به میزان 39 و 33 درصد و کاهش این شاخص ها در گروه شاهد به میزان 21 و 21.6 درصد بود که اختلاف دو گروه از نظر هر دو شاخص, معنی دار می باشد (P<0.01). شاخص تعداد راهنمایی پایان نامه و شاخص های تعداد و سرانه خلاصه مقالات ارایه شده در کنگره ها نیز در گروه آزمون از رشد بیشتری نسبت به گروه شاهد برخوردار است. افزایش شاخص های تعداد و سرانه طرح های تحقیقاتی مصوب در گروه آزمون به ترتیب 76 و 68 درصد و در گروه شاهد 120 و 122 درصد می باشد.نتیجه گیری: تاسیس پایگاه تحقیقات بالینی و ارایه خدمات آموزشی - پژوهشی آن در محل کار اعضای هیات علمی بالینی, تاثیر مثبتی بر عملکرد و ارتقا شاخص های پژوهشی اعضای مذکور داشته است. بنابراین انجام اقدام مشابه در سایر بیمارستان های دانشگاه پیشنهاد می گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجفی پور، حمید، درویش مقدم، صدیف، آزمندیان، جلال، و حسینی، حامد. (1388). تاثیر ارایه خدمات آموزشی - پژوهشی در قالب تاسیس پایگاه توسعه تحقیقات بالینی بر عملکرد پژوهشی اعضای هیات علمی بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 6(2)، 157-164. SID. https://sid.ir/paper/116883/fa

    Vancouver: کپی

    نجفی پور حمید، درویش مقدم صدیف، آزمندیان جلال، حسینی حامد. تاثیر ارایه خدمات آموزشی - پژوهشی در قالب تاسیس پایگاه توسعه تحقیقات بالینی بر عملکرد پژوهشی اعضای هیات علمی بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1388؛6(2):157-164. Available from: https://sid.ir/paper/116883/fa

    IEEE: کپی

    حمید نجفی پور، صدیف درویش مقدم، جلال آزمندیان، و حامد حسینی، “تاثیر ارایه خدمات آموزشی - پژوهشی در قالب تاسیس پایگاه توسعه تحقیقات بالینی بر عملکرد پژوهشی اعضای هیات علمی بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمان،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 6، no. 2، pp. 157–164، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116883/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button