مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,222
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

603
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی استنادهای استفاده شده در پایان نامه های دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از سال 1372 تا پایان سال 1382

صفحات

 صفحه شروع 36 | صفحه پایان 43

چکیده

 زمینه و هدف: اعتبار پایان نامه های دانشجویان پزشکی از دو نظر حایز اهمیت می باشند, یکی مساله تحقیق تحت بررسی و دیگری منابع و ماخذی که دانشجو از آن استفاده می نماید. بنابراین پژوهش حاضر به بررسی استنادهای علمی در پایان نامه های دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان پرداخته است.روش کار: در این مطالعه مقطعی, جامعه مورد بررسی شامل تمام پایان نامه های دانشجویان پزشکی دفاع شده از سال 1372 تا 1382 بود. اطلاعات کتاب شناسی مربوط به 332 پایان نامه مربوطه از نظر منابع استناد شده با استفاده از چک لیست, جمع آوری گردید تجزیه و تحلیل داده ها با بهره گیری از روش های آمار توصیفی و تحلیلی صورت گرفت.یافته ها: نتایج نشان داد میانگین (انحراف معیار±) تعداد منابع استفاده شده در پایان نامه های مورد بررسی (±19) 25.9 مورد بود. 1.2 درصد پایان نامه ها از هیچ منبع علمی استفاده نکرده بودند. همچنین هیچ کدام از پایان نامه ها از منابع الکترونیکی و مقالات مروری استفاده ننموده بودند. بیشترین میانگین استفاده از استنادها مربوط به مقاله تحقیقی به زبان انگلیسی (16.1) و کمترین آن مربوط به استفاده از خلاصه مقالات ارائه شده در کنگره ها (0.08) بود. بین 100-61 درصد استنادهای استفاده شده در پایان نامه ها مربوط به 5 سال پیش از زمان تحقیق بود. شیوه نگارش منابع در 88.5 درصد پایان نامه ها مطابق با استاندارد بود.نتیجه گیری: بر اساس نتایج, پیشنهاد می شود با برگزاری کارگاه های آموزشی و تاکید بر استفاده از منابع چاپی و الکترونیکی, دانشجو را با ضرورت و شیوه استفاده از استنادهای جدید که جز حیات بخش یک پژوهش علمی است, آشنا و راهنمایی نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سالم، زینت، رضاییان، محسن، و دهقان، سیاوش. (1386). بررسی استنادهای استفاده شده در پایان نامه های دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از سال 1372 تا پایان سال 1382. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 4(1)، 36-43. SID. https://sid.ir/paper/116897/fa

    Vancouver: کپی

    سالم زینت، رضاییان محسن، دهقان سیاوش. بررسی استنادهای استفاده شده در پایان نامه های دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از سال 1372 تا پایان سال 1382. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1386؛4(1):36-43. Available from: https://sid.ir/paper/116897/fa

    IEEE: کپی

    زینت سالم، محسن رضاییان، و سیاوش دهقان، “بررسی استنادهای استفاده شده در پایان نامه های دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از سال 1372 تا پایان سال 1382،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 4، no. 1، pp. 36–43، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116897/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button