مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

15,269
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

980
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کیفیت وب سایت های واحدهای آموزش مجازی دانشگاه های علوم پزشکی ایران و جهان

صفحات

 صفحه شروع 179 | صفحه پایان 190

چکیده

 زمینه و هدف: رویکرد کنونی آموزش در دانشگاه های معتبر سراسر جهان به سمت آموزش باز می باشد, از این رو دانشگاه ها همگام با تکنولوژی های روز, در صدد آموزش از راه دور به صورت نیمه حضوری و غیرحضوری بوده, در حال حاضر از طریق راه اندازی وب سایت به آموزش الکترونیکی نیز اشتغال دارند. به همین منظور تحلیل اطلاعات موجود در سایت های مورد نظر می تواند در بهینه سازی وضعیت آموزش از راه دور و آموزش الکترونیکی مفید باشد. هدف پژوهش حاضر, ارزیابی وب سایت های واحدهای آموزش مجازی علوم پزشکی ایران و جهان بر اساس ابزار ارزیابی کیفیت وب سایت ها مورد مطالعه کیفی و کمی بود.روش کار: این پژوهش به صورت توصیفی و جامعه پژوهش 40 وب سایت است که از طریق ابزار ارزیابی کیفیت وب سایت ها با Cronbach’s alpha 0.95 مورد بررسی قرار گرفته شده است. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار آماری SPSS نسخه 16 استفاده شد.یافته ها: دو مولفه هدف مشخص برای محدوده اطلاعاتی و مخاطبان و هدف وب سایت ها در وضعیت عالی قرار گرفته اند. همچنین مولفه های میزان سهولت جستجو, گرافیک, روزآمدی, پیوندهای درونی, سابقه علمی نویسنده یا تنالگان, پایداری ساختار وب سایت و سرعت بارگزاری در وضعیت خوبی قرار گرفته است.نتیجه گیری: پیشنهاد می شود که متخصصان فن آوری اطلاعات و مدیران از یافته های پژوهش حاضر جهت افزایش کیفیت وب سایت های مورد نظر استفاده نمایند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مردانی نژاد، علی، فرهادی، آیدا، خانجانی، طاهره، و امیری مقدم، مرجان. (1391). ارزیابی کیفیت وب سایت های واحدهای آموزش مجازی دانشگاه های علوم پزشکی ایران و جهان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 9(2)، 179-190. SID. https://sid.ir/paper/116900/fa

    Vancouver: کپی

    مردانی نژاد علی، فرهادی آیدا، خانجانی طاهره، امیری مقدم مرجان. ارزیابی کیفیت وب سایت های واحدهای آموزش مجازی دانشگاه های علوم پزشکی ایران و جهان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1391؛9(2):179-190. Available from: https://sid.ir/paper/116900/fa

    IEEE: کپی

    علی مردانی نژاد، آیدا فرهادی، طاهره خانجانی، و مرجان امیری مقدم، “ارزیابی کیفیت وب سایت های واحدهای آموزش مجازی دانشگاه های علوم پزشکی ایران و جهان،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 9، no. 2، pp. 179–190، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116900/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button