مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,055
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,465
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کیفیت آزمون های الکترونیکی بر میزان رضایت دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 180 | صفحه پایان 188

چکیده

 زمینه و اهداف: استفاده از اینترنت و فناوری های چندرسانه ای, یادگیری سنتی را به سمت یادگیری الکترونیکی سوق داده است که این امر استفاده از روش های نوین ارزشیابی را جهت سنجش فراگیران اجتناب ناپذیر می کند. دانشگاه پیام نور از سال 1391 بسیاری از آزمون های پایان ترم را به صورت الکترونیکی برگزار می کند. از همین منظر هدف تحقیق حاضر, بررسی کیفیت آزمون های الکترونیکی این دانشگاه و تاثیر آن در میزان رضایت دانشجویان است.روش ها: روش پژوهش همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور فرخ شهر که در نیمسال اول تحصیلی1393-1392, تعداد آن ها 682 نفر بوده است. حجم نمونه, با استفاده از جدول مورگان 250 نفر برآورد شد. روش نمونه گیری, خوشه ای چند مرحله ای است. ابزار جمع آوری داده ها, پرسشنامه محقق ساخته با ضریب پایایی 0.92 است. همچنین تجزیه وتحلیل داده ها به کمک نرم افزار آماری Spss 20 انجام شده است.یافته ها: نتایج این پژوهش نشان می دهد بین میزان رضایت دانشجویان و کیفیت آزمون های الکترونیکی (کیفیت معیارهای ارزیابی, کیفیت یادگیری و کیفیت روش های نوین یادگیری) رابطه مثبت معنادار وجود دارد (p<0.01). نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که ابعاد مختلف کیفیت آزمون ها می تواند 21 درصد از رضایت دانشجویان را پیش بینی نماید.نتیجه گیری: نتیجه نهایی پژوهش حاضر این است که هر چه میزان کیفیت آزمون های الکترونیکی بیشتر باشد میزان رضایت دانشجویان از این آزمون ها بیشتر می شود. در مجموع نتیجه پژوهش تاثیر مثبت کیفیت بر رضایتمندی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    گنجی ارجنکی، بی نظیر. (1396). بررسی کیفیت آزمون های الکترونیکی بر میزان رضایت دانشجویان. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 10(3)، 180-188. SID. https://sid.ir/paper/174239/fa

    Vancouver: کپی

    گنجی ارجنکی بی نظیر. بررسی کیفیت آزمون های الکترونیکی بر میزان رضایت دانشجویان. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1396؛10(3):180-188. Available from: https://sid.ir/paper/174239/fa

    IEEE: کپی

    بی نظیر گنجی ارجنکی، “بررسی کیفیت آزمون های الکترونیکی بر میزان رضایت دانشجویان،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 10، no. 3، pp. 180–188، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174239/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button