مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,531
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

618
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر حضور در کلاس های درس نظری از دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی رازی کرمان

صفحات

 صفحه شروع 100 | صفحه پایان 107

چکیده

 زمینه و هدف: کلاس های درس محل مناسبی برای انتقال تجربیات اساتید به دانشجویان و درک بهتر مطالب درسی است. عدم حضور دانشجویان در کلاس های درس نظری یکی از مهم ترین مشکلات آموزشی روبه افزایش سال های اخیر دانشگاه های علوم پزشکی بوده است. این مطالعه به منظور تعیین عوامل موثر بر حضور در کلاس های درس نظری از دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی رازی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال 1382 انجام شد.روش کار: دراین مطالعه توصیفی - تحلیلی, با استفاده از پرسشنامه خود - ایفا و به صورت سرشماری از 320 نفر از دانشجویان پرستاری و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی رازی درخواست شد که به پرسشنامه پاسخ دهند. در مجموع 217 پرسشنامه تکمیل و عودت داده شد.یافته ها: از 217 دانشجوی مورد مطالعه 87.9 درصد مونث و 75.7 درصد مجرد بودند. میانگین (انحراف معیار±) سن دانشجویان 22.7 (4±) بود. 56.7 درصد بومی و تنها 14.6 درصد شاغل بودند. از بین عوامل موثر بر حضور در کلاس های درس نظری بیشترین میانگین نمره به ترتیب مربوط به تسلط علمی اساتید به موضوع مورد مطالعه (4.7), روش تدریس مناسب (4.66) و اهمیت حضور در کلاس جهت فهم بهتر مطالب مورد بحث (4.58) بود و کم ترین میانگین نمره به شرایط فیزیکی کلاس (3.85), عدم شرکت در کلاس به عنوان وظیفه (3.88) و استفاده از وسایل سمعی بصری و آموزشی (3.95) اختصاص داشت.نتیجه گیری: با عنایت به یافته های این پژوهش, می توان نتیجه گرفت که حضور در کلاس های درس متاثر از عوامل مربوط به هر دو گروه مدرسین و دانشجویان می باشد, اما میزان تسلط اساتید, روش تدریس و مشارکت دانشجویان در مباحث درسی است که میزان و تداوم حضور موثر آنان را در کلاس درس تعیین می کند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فصیحی هرندی، طیبه، عزیززاده فروزی، منصوره، محمدعلی زاده، سکینه، و غضنفری مقدم، زهرا. (1386). عوامل موثر بر حضور در کلاس های درس نظری از دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی رازی کرمان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 4(2)، 100-107. SID. https://sid.ir/paper/116917/fa

Vancouver: کپی

فصیحی هرندی طیبه، عزیززاده فروزی منصوره، محمدعلی زاده سکینه، غضنفری مقدم زهرا. عوامل موثر بر حضور در کلاس های درس نظری از دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی رازی کرمان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1386؛4(2):100-107. Available from: https://sid.ir/paper/116917/fa

IEEE: کپی

طیبه فصیحی هرندی، منصوره عزیززاده فروزی، سکینه محمدعلی زاده، و زهرا غضنفری مقدم، “عوامل موثر بر حضور در کلاس های درس نظری از دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی رازی کرمان،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 4، no. 2، pp. 100–107، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116917/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button