مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,079
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,277
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش دوره آموزشی تفکر انتقادی و سواد رسانه ای در بازگشایی پیام

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 95

چکیده

 در این مقاله, پس از بررسی رویکردهای موجود و طرح آموزش سواد رسانه ای, با تلفیق دو دوره آموزشی تفکر انتقادی (فلسفه برای کودکان) و دانش و مهارت های رسانه ای, برنامه آموزشی نوینی در خصوص آموزش سواد رسانه ای ارائه می شود که در این برنامه, آموزش مهارت های تفکری بر پایه گفت و گو و در بستر حلقه کند و کاو, زیرساخت و مقدم بر آموزش دانش و مهارت های رسانه ای است و مجموع آنها, مطلوب آموزش سواد رسانه ای را تامین می نماید. جهت بررسی برنامه پیشنهادی این پژوهش در خصوص آموزش سواد رسانه ای, سه گروه از دانش آموزان با سطوح مختلف آموزشی, مورد سنجش قرار گرفتند. بر مبنای نتایج پژوهش, دان ش آموزانی که دو دوره مذکور را گذراندند, نسبت به دو گروه دیگر بازگشایی دقیق تر و اصولی تری از پیام مدنظر داشتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دلاور، علی، و شاه حسینی، وحیده. (1394). نقش دوره آموزشی تفکر انتقادی و سواد رسانه ای در بازگشایی پیام. مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 11(39 )، 61-95. SID. https://sid.ir/paper/118043/fa

    Vancouver: کپی

    دلاور علی، شاه حسینی وحیده. نقش دوره آموزشی تفکر انتقادی و سواد رسانه ای در بازگشایی پیام. مطالعات فرهنگی و ارتباطات[Internet]. 1394؛11(39 ):61-95. Available from: https://sid.ir/paper/118043/fa

    IEEE: کپی

    علی دلاور، و وحیده شاه حسینی، “نقش دوره آموزشی تفکر انتقادی و سواد رسانه ای در بازگشایی پیام،” مطالعات فرهنگی و ارتباطات، vol. 11، no. 39 ، pp. 61–95، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/118043/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button