مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,249
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,297
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عنوان عربی: دور الاستراتیجیات والتقیات التعلیمیة فی تدریس مادة الصرف و النحو (عنوان فارسی: نقش راهبردها و فنون آموزشی در تدریس صرف و نحو عربی)

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 96

کلیدواژه

الصرف و النحو (کلید واژه فارسی: صرف و نحوQ3
به کارگیری)Q3

چکیده

 چکیده عربی:التعلیم نشاط دقیق, مهنی, متقن یهدف إلی إنشاء التعلم الثابت والبلیغ. نوع التعلم الذی قد إنقسم إلی ثلاث مستویات:التذکار, الادراک والاستخدام, یعد متقلبا رئیسیا وأساسیا فی التعلیم الناجح والاثیر. کل واحد من هذه المستویات الثلاثة فی حاجة الی الافادة من الاستراتیجیات والتقنیات الخاصة حسب جوهرها. هذه الاستراتیجیات والتقنیات صالحة للاستعمال علی شاکلة اعتیادیة, اتصالیة واغنائیة.تستعمل الاعتیادیة بغیة التقدیم, الممارسة و الارتکاس و تستخدم الاتصالیة والاغنائیة لاجل تدعیم التعلم و تزیده. یتطلب کل نوع من انواع المحتویات توظیف التقنیات الخاصة به حسب المستویات الثلاثة السالفة الذکر وإلا لاتتحقق نتیجة نافعة و مرجوة للتعلیم کما ینبغی. کذلک سیتحسن تعلیم ماده الصرف والنحو و تعلمها بالنظر للمستویات الثلاثة المذکورة آنفا و باستخدام الاستراتیجیات والتقنیات فی مکانها و موقعها اللذین یناسبانها. چکیده فارسی:آموزش فعالیتی دقیق, حرفه ای و ماهرانه است که هدف نهایی آن ایجاد یادگیری پایدار و عمیق است. نوع یادگیری یک متغیر عمده و اساسی در آموزش موفق و موثر محسوب می شود که در سه سطح به خاطر سپاری, ادراک و به کارگیری تقسیم شده است. هر یک از این سه سطح بر اساس ماهیت خود, نیازمند بهره گیری از راهبردها و فنون آموزشی خاصی است. این راهبردها و فنون به شکل عادی, رابطه ای و پر بارسازی قابل استفاده اند. راهبردها و فنون عادی به منظور ارائه, تمرین و بازخورد و راهبردها و فنون رابطه ای و پربارسازی جهت تقویت و افزایش یادگیری به کار گرفته می شوند. آموزش هر نوع محتوایی بر اساس سه سطح مذکور (به خاطر سپاری, ادراک و به کارگیری) مستلزم بهره گیری از فنون خاص خود است, در غیر این صورت, نتیجه آموزش چندان مطلوب و مفید نخواهد بود. محتوی درس صرف و نحو عربی نیز با در نظر گرفتن سه سطح مذکور و با به کارگیری راهبردها و فنون آموزشی هر یک در جایگاه و موقعیت مناسب خود می تواند یاددهی و یادگیری این درس را بهبود بخشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    پورجمشیدی، مریم، و افضلی، زهرا. (1389). عنوان عربی: دور الاستراتیجیات والتقیات التعلیمیة فی تدریس مادة الصرف و النحو (عنوان فارسی: نقش راهبردها و فنون آموزشی در تدریس صرف و نحو عربی). الجمعیه العلمیه الایرانیه للغه العربیه و آدابها، 6(16)، 73-96. SID. https://sid.ir/paper/118811/fa

    Vancouver: کپی

    پورجمشیدی مریم، افضلی زهرا. عنوان عربی: دور الاستراتیجیات والتقیات التعلیمیة فی تدریس مادة الصرف و النحو (عنوان فارسی: نقش راهبردها و فنون آموزشی در تدریس صرف و نحو عربی). الجمعیه العلمیه الایرانیه للغه العربیه و آدابها[Internet]. 1389؛6(16):73-96. Available from: https://sid.ir/paper/118811/fa

    IEEE: کپی

    مریم پورجمشیدی، و زهرا افضلی، “عنوان عربی: دور الاستراتیجیات والتقیات التعلیمیة فی تدریس مادة الصرف و النحو (عنوان فارسی: نقش راهبردها و فنون آموزشی در تدریس صرف و نحو عربی)،” الجمعیه العلمیه الایرانیه للغه العربیه و آدابها، vol. 6، no. 16، pp. 73–96، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/118811/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا