مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,243
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

977
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تصمیم گیری برای تولید و قیمت گذاری محصول جدید با استفاده از نظریه بازی ها (مطالعه موردی: خودروی سواری تولید داخل کشور)

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 50

چکیده

 از تصمیمات مهم و اساسی برای هر بنگاهی,‏ انتخاب مجموعه ای از ویژگی ها و قیمت برای محصول جدید می باشد. به این منظور یک بنگاه نیاز به اطلاع از تقاضای مصرف کنندگان نسبت به مشخصه های محصول,‏ هزینه تامین این مشخصات و عکس العمل های رقبای موجود نسبت به ورود محصول جدید در بازار را دارد. در این مقاله با استفاده از نظریه بازی ها به بررسی موقعیت های مختلف ورود محصول جدید در بازار خودروی ایران پرداخته شده و موقعیت و قیمتی که بیش ترین سود را برای تولید کننده ایجاد می کند,‏ مشخص شده است. در این تحقیق با تقسیم بندی بازار خودرو به کلاس های قیمتی مختلف,‏ ویژگی ها و قیمت سودآورترین محصول در هر کلاس قیمتی بررسی و تعیین شده است. هم چنین نشان داده شده است,‏ که با ورود محصول جدید,‏ رقبا امکان واکنش قیمتی قابل ملاحظه ای ندارند و ورود محصول جدید بیش ترین اثر را بر سهم بازار آن ها خواهد گذاشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    پورکاظمی، محمدحسین، و صدری، مریم. (1391). تصمیم گیری برای تولید و قیمت گذاری محصول جدید با استفاده از نظریه بازی ها (مطالعه موردی: خودروی سواری تولید داخل کشور). تحقیقات اقتصادی، 47(98)، 23-50. SID. https://sid.ir/paper/11935/fa

    Vancouver: کپی

    پورکاظمی محمدحسین، صدری مریم. تصمیم گیری برای تولید و قیمت گذاری محصول جدید با استفاده از نظریه بازی ها (مطالعه موردی: خودروی سواری تولید داخل کشور). تحقیقات اقتصادی[Internet]. 1391؛47(98):23-50. Available from: https://sid.ir/paper/11935/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسین پورکاظمی، و مریم صدری، “تصمیم گیری برای تولید و قیمت گذاری محصول جدید با استفاده از نظریه بازی ها (مطالعه موردی: خودروی سواری تولید داخل کشور)،” تحقیقات اقتصادی، vol. 47، no. 98، pp. 23–50، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/11935/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button