مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,653
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,020
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین ادراک از محیط یادگیری ساختن گرای اجتماعی، سبک های تفکر با رویکرد عمیق به یادگیری و بازده ها یا پیامدهای یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 139 | صفحه پایان 171

چکیده

 هدف این مطالعه بررسی رابطه بین ادراک دانشجویان از محیط یادگیری ساختن گرای اجتماعی با سبک های تفکر, رویکردهای یادگیری و بازده ها یا پیامدهای یادگیری در آنها است. این مطالعه یک مطالعه همبستگی است که از تحلیل مسیر و تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی بهره می برد تا تاثیر تفاوت سبک های تفکر و رویکردهای یادگیری را در ارتباط بین ادراک از محیطی یادگیری ساختن گرای اجتماعی و پیامدهای یادگیری مورد بررسی قرار دهد. آزمودنی های تحقیق حاضر 277 نفر از دانشجویان دانشکده های فنی مهندسی, ریاضیات, و علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد به تعداد 193 دختر و 84 نفر پسر بودند. این مطالعه نشان داد که ادراک دانشجویان از محیط یادگیری ساختن گرای اجتماعی با بازده ها یا پیامدهای یادگیری آنها در ارتباط است و دانشجویان دارای سبک تفکر و رویکرد یادگیری متفاوت با وجود داشتن ادراک ساختن گرایی اجتماعی از محیط یادگیری, نتایج یادگیری متفاوتی را بروز خواهند داد. نتایج این مطالعه نشان دادند که هر چند محیط یادگیری ساختن گرای اجتماعی در کلاس درس, برای کلیه دانشجویان, محیط مطلوبی است و بر بازده ها یا پیامدهای یادگیری آنها تاثیر به سزایی می گذارد, اما دانشجویان دارای سبک تفکر نوع 1 و همچنین دارای رویکرد عیمق به یادگیری از چنین محیطی بهره بیشتری می برند و به نتایج یادگیری بهتری می رسند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یمینی، محمد، کدیور، پروین، فرزاد، ولی اله، و مرادی، علیرضا. (1387). رابطه بین ادراک از محیط یادگیری ساختن گرای اجتماعی, سبک های تفکر با رویکرد عمیق به یادگیری و بازده ها یا پیامدهای یادگیری. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، 3(12)، 139-171. SID. https://sid.ir/paper/120319/fa

    Vancouver: کپی

    یمینی محمد، کدیور پروین، فرزاد ولی اله، مرادی علیرضا. رابطه بین ادراک از محیط یادگیری ساختن گرای اجتماعی, سبک های تفکر با رویکرد عمیق به یادگیری و بازده ها یا پیامدهای یادگیری. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1387؛3(12):139-171. Available from: https://sid.ir/paper/120319/fa

    IEEE: کپی

    محمد یمینی، پروین کدیور، ولی اله فرزاد، و علیرضا مرادی، “رابطه بین ادراک از محیط یادگیری ساختن گرای اجتماعی, سبک های تفکر با رویکرد عمیق به یادگیری و بازده ها یا پیامدهای یادگیری،” پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، vol. 3، no. 12، pp. 139–171، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/120319/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا