مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,643
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,176
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه حافظه بصری و کلامی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه با کودکان سالم

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 23

چکیده

 به منظور مقایسه حافظه فعال کودکان مبتلا به نقص توجه / بیش فعالی با کودکان سالم, 13 دانش آموز پسر مبتلا به نوع غالب نقص توجه و 15 کودک مبتلا به نوع غالب بیش فعال / تکانشگر, پس از تشخیص روانشناس بالینی با استفاده از پرسشنامه مرضی کودکان (CSI-4) انتخاب و آزمون حافظه بصری کیم کاراد و مقیاس حافظه وکسلر بر روی آنها اجرا شد. گروه کنترل پژوهش را نیز 14 کودک سالم تشکیل می دادند. تحلیل واریانس داده های به دست آمده نشان داد که بین گروه کنترل با گروه غالب نقص توجه و غالب بیش فعال / تکانشگر در حافظه بصری در سطح (P<0.05) تفاوت معنی داری وجود دارد. همچنین نتایج پژوهش نشان داد که بین گروه کنترل با گروه غالب نقص توجه و بیش فعال / تکانشگر در سه خرده مقیاس (کنترل ذهنی, حافظه منطقی و حافظه تداعی) و نمره کل حافظه کلامی وکسلر در سطح (P<0.05) تفاوت معنی دار وجود دارد. اما در زمینه خرده مقیاس حافظه عددی تنها بین گروه کنترل و گروه غالبا بیش فعال / تکانشگر در سطح (P<0.05) تفاوت معنی دار وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    باباپورخیرالدین، جلیل، حکمتی، عیسی، و سودمند، محسن. (1389). مقایسه حافظه بصری و کلامی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه با کودکان سالم. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، 5(19)، 1-23. SID. https://sid.ir/paper/120377/fa

    Vancouver: کپی

    باباپورخیرالدین جلیل، حکمتی عیسی، سودمند محسن. مقایسه حافظه بصری و کلامی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه با کودکان سالم. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1389؛5(19):1-23. Available from: https://sid.ir/paper/120377/fa

    IEEE: کپی

    جلیل باباپورخیرالدین، عیسی حکمتی، و محسن سودمند، “مقایسه حافظه بصری و کلامی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه با کودکان سالم،” پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، vol. 5، no. 19، pp. 1–23، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/120377/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button