مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,503
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

561
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثر آموزش پیشگیری از آلودگی به ویروس ایدز توسط گروه همسالان٬ پزشک و توزیع پمفلت بر آگاهی دانش آموزان دختر دبیرستانی کرمانشاه

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 76

چکیده

 مقدمه و اهداف: با توجه به افزایش روز افزون موارد HIV در جوانان و اهمیت آموزش در پیشگیری از آن, در این مطالعه اثر سه روش آموزش (توسط پزشک, همسالان و پمفلت) پیشگیری از ایدز در دانش آموزان دختر دبیرستانی ناحیه 3 آموزش و پرورش شهر کرمانشاه مورد مقایسه قرار گرفت.روش کار: تعداد 1500 دانش آموز دختر دبیرستانی پایه سوم به صورت طبقه ای تصادفی از 21 دبیرستان منطقه 3 آموزش و پرورش وارد مطالعه شدند. از مجموع 1500 نفر مورد مطالعه, 498 نفر توسط پزشک عمومی, 502 نفر توسط گروه همسالان و 500 نفر با استفاده از پمفلت ایدز آموزش دیدند. 20 روز پس از اتمام آموزش؛ پس آزمون (پست تست) با استفاده از همان پرسشنامه بعمل آمد. داده های جمع آوری شده با 11.5 spss و با استفاده از آمار توصیفی و تحلیلی تجزیه و تحلیل شد.نتایج: دانش آموزان مورد مطالعه 1500 نفر با میانگین سنی 0.7±16.78 سال بودند. میانگین نمرات پیش آزمون و پس آزمون در هر سه گروه مورد مداخله تفاوت معنی دار داشت (P=0.0001). میانگین تغییر نمرات قبل و بعد در گروه آموزش توسط پزشک (3.6±10.7) بیشتر از میانگین تغییر نمرات قبل و بعد از آموزش توسط همسالان (3.4±8.8) و مورد اخیر نیز بیشتر از پمفلت (3.9±7.3) بود و آزمون بون فرونی این تفاوت ها را از نظر آماری معنی دار نشان داد (P=0.0001).نتیجه گیری: با توجه به یافته های این مطالعه, آموزش پیشگیری از ایدز توسط پزشکان در افزایش آگاهی دانش آموزان موثرتر است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عزیزی، علی، امیریان، فرهاد، و امیریان، مرضیه. (1387). مقایسه اثر آموزش پیشگیری از آلودگی به ویروس ایدز توسط گروه همسالان٬ پزشک و توزیع پمفلت بر آگاهی دانش آموزان دختر دبیرستانی کرمانشاه. مجله اپیدمیولوژی ایران، 4(3-4)، 71-76. SID. https://sid.ir/paper/120666/fa

    Vancouver: کپی

    عزیزی علی، امیریان فرهاد، امیریان مرضیه. مقایسه اثر آموزش پیشگیری از آلودگی به ویروس ایدز توسط گروه همسالان٬ پزشک و توزیع پمفلت بر آگاهی دانش آموزان دختر دبیرستانی کرمانشاه. مجله اپیدمیولوژی ایران[Internet]. 1387؛4(3-4):71-76. Available from: https://sid.ir/paper/120666/fa

    IEEE: کپی

    علی عزیزی، فرهاد امیریان، و مرضیه امیریان، “مقایسه اثر آموزش پیشگیری از آلودگی به ویروس ایدز توسط گروه همسالان٬ پزشک و توزیع پمفلت بر آگاهی دانش آموزان دختر دبیرستانی کرمانشاه،” مجله اپیدمیولوژی ایران، vol. 4، no. 3-4، pp. 71–76، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/120666/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button