Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

751
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

199
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر دو روش آموزشی سخنرانی و پمفلت بر آگاهی و نگرش دانش آموزان دبیرستان های شهرستان مانه و سملقان در مورد بیماری ایدز

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 18

چکیده

 زمینه و هدف: پاندمی ایدز یکی از مصائب بشری می باشد. افزایش اگاهی بوسیله روشهای آموزشی مناسب می تواند نقش موثری در پیشگیری از این بیماری داشته باشد. هدف از این تحقیق مقایسه دو روش آموزشی سخنرانی و پمفلت بر میزان آگاهی و نگرش دانش آموزان دبیرستان های شهرستان مانه و سملقان در مورد بیماری ایدز در سال 1388 بود.روش کار: در این مطالعه نیمه تجربی که در سال 1388 بر روی 394 نفر انجام شد, نمونه ها به سه گروه شاهد, پمفلت و سخنرانی با استفاده از روش نمونه گیری چند مرحله ای دسته بندی شدند. سپس آگاهی و نگرش آن ها قبل و بعد از مداخله مورد سنجش قرار گرفت و در نهایت داده ها با استفاده از پرسشنامه جمع آوری و به وسیله نرم افزار SPSS16 و آزمون های تی زوجی و آنالیز واریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: یافته ها نشان داد قبل از مداخله سه گروه مورد بررسی تفاوتی در آگاهی و نگرش نداشتند ولی در مرحله پس از آزمون سه گروه تفاوت معنی داری از نظرآگاهی (0.001>P) و نگرشP<0.01) ) داشتند. همچنین در گروه پمفلت, آموزش تاثیری بر آگاهی (0.36=P) نگرشP=0.16) ) نداشت در حالی که در گروه سخنرانی T آموزش تاثیر مثبت و معنی داری بر آگاهی و نگرش دانش آموزان داشت (.(P<0.001نتیجه گیری: در این مطالعه مشخص گردید روش آموزشی سخنرانی, روش موثرتری در مقایسه با روش آموزشی پمفلت و عدم مداخله آموزشی T در تغییر آگاهی و نگرش دانش آموزان نسبت به ایدز می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، سیدحمید، شرکا، حمیدرضا، لشکردوست، حسین، رجب زاده، رضوان، و خاکشور، علی. (1389). مقایسه تاثیر دو روش آموزشی سخنرانی و پمفلت بر آگاهی و نگرش دانش آموزان دبیرستان های شهرستان مانه و سملقان در مورد بیماری ایدز. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، 2(4 (پیاپی 6))، 13-18. SID. https://sid.ir/paper/450898/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی سیدحمید، شرکا حمیدرضا، لشکردوست حسین، رجب زاده رضوان، خاکشور علی. مقایسه تاثیر دو روش آموزشی سخنرانی و پمفلت بر آگاهی و نگرش دانش آموزان دبیرستان های شهرستان مانه و سملقان در مورد بیماری ایدز. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی[Internet]. 1389؛2(4 (پیاپی 6)):13-18. Available from: https://sid.ir/paper/450898/fa

    IEEE: کپی

    سیدحمید حسینی، حمیدرضا شرکا، حسین لشکردوست، رضوان رجب زاده، و علی خاکشور، “مقایسه تاثیر دو روش آموزشی سخنرانی و پمفلت بر آگاهی و نگرش دانش آموزان دبیرستان های شهرستان مانه و سملقان در مورد بیماری ایدز،” مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، vol. 2، no. 4 (پیاپی 6)، pp. 13–18، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/450898/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا