مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,717
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

728
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی عملکرد الگوی مدیریت کیفیت فراگیر (2000 :9001 ISO) در بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی استان تهران

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 112

چکیده

 مقدمه: امروزه با وجود زیر سوال بودن اثر بخشی مدل های مختلف کیفیت, مساله کیفیت در سازمان های بهداشتی و درمانی بیش از هر زمان دیگر اهمیت یافته است. هدف از مطالعه حاضر ارزیابی عملکرد الگوی مدیریت کیفیت فراگیر (استاندارد 2000 :9001 ISO) در بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی استان تهران بود.روش بررسی: این پژوهش از نوع مطالعات توصیفی مقطعی بوده, به شیوه کاربردی در سال 1385 اجرا شد. محیط پژوهش شامل بیمارستان های تامین اجتماعی البرز, شهدای پانزده خرداد, شهریار و میلاد بود. داده ها با برگزاری جلسات بارش افکار با مدیران و ناظران بهبود کیفیت و صاحبان فرایندها, گردآوری و نتایج با استفاده از نرم افزار Excel تحلیل شد.یافته ها: پس از استقرار الگوی مدیریت کیفیت فراگیر (2000 :9001 ISO) میزان پیشرفت و بهبود فرایندها در زمینه منابع انسانی, رضایت مشتریان, عملیات اجرایی مهم (عملکرد خاص سازمان), الزامات شرکت های طرف قرارداد, امور مالی و بازار به ترتیب 24.61 درصد, 41.60 درصد, 91.57 درصد, 31.50 درصد و 82.45 درصد و میانگین درصد امتیازات چهار بیمارستان 13.55 درصد بود.نتیجه گیری: بیمارستان های مورد مطالعه با به کارگیری الگوی مدیریت فراگیر (2000 :9001 ISO) به نتایج مثبتی در زمینه بهبود فرایندها دست یافته اند, اما موفقیت های کسب شده پایین تر از حد مطلوب خود می باشد و لازم است جهت کسب موفقیت بیشتر, سازمان ها بهبود مستمر فرایندها را در زمینه امور مالی و بازاریابی و ارتباط با شرکت های تامین کننده طرف قرارداد با جدیت دنبال نمایند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رییسی، پوران، نصیری پور، امیراشکان، و حسام، سمیه. (1388). ارزیابی عملکرد الگوی مدیریت کیفیت فراگیر (2000 :9001 ISO) در بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی استان تهران. مدیریت اطلاعات سلامت، 6(2 (پیاپی 12))، 105-112. SID. https://sid.ir/paper/122151/fa

    Vancouver: کپی

    رییسی پوران، نصیری پور امیراشکان، حسام سمیه. ارزیابی عملکرد الگوی مدیریت کیفیت فراگیر (2000 :9001 ISO) در بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی استان تهران. مدیریت اطلاعات سلامت[Internet]. 1388؛6(2 (پیاپی 12)):105-112. Available from: https://sid.ir/paper/122151/fa

    IEEE: کپی

    پوران رییسی، امیراشکان نصیری پور، و سمیه حسام، “ارزیابی عملکرد الگوی مدیریت کیفیت فراگیر (2000 :9001 ISO) در بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی استان تهران،” مدیریت اطلاعات سلامت، vol. 6، no. 2 (پیاپی 12)، pp. 105–112، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122151/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا