مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

869
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,062
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر سیستم مدیریت کیفیت بر رضایت شغلی در بیمارستان های تامین اجتماعی استان تهران

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 77

چکیده

 مقدمه: اهمیت و تاثیر رضایت شغلی پرسنل درمانی بر ارتقاء سطح سلامت جامعه بر کسی پوشیده نیست. در برخی از مراکز درمانی در کنار استانداردهای درمانی الزامی, از انواع دیگر استانداردها به عنوان ابزاری برای ارتقاء فرآیندهای بیمارستانی استفاده می شود که استقرار و همسو کردن این استانداردها با عوامل ایجاد رضایت شغلی می تواند ابزاری برای بالا بردن سطح رضایت شغلی پرسنل درمانی نیز باشد.روش پژوهش: این مطالعه توصیفی در 8 مرکز بیمارستانی وابسته به اداره کل درمان تامین اجتماعی استان تهران در دو گروه آزمایش و گواه انجام شد. جهت جمع آوری داده ها از دو روش مشاهده مشارکتی دو محقق در دو گروه آزمایش و گواه و همینطور پرسشنامه استاندارد JDI با ضریب a=0.98 استفاده شد. طبق جدول مورگان 357 نفر به عنوان جامعه آماری به صورت تصادفی در مراکز انتخاب شدند که داده ها در نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: بررسی نتایج در 5 حیطه نشان داد که میانگین رضایت شغلی گروه آزمایش در مقیاس خطی 1 تا 5 عدد 3.8 بود و در گروه گواه 2.9 بود. بیشترین رضایت شغلی در هر دو گروه نظارت و سرپرستی و کمترین میزان در حیطه حقوق و دستمزد بود. پرسنل بهداشتی درمانی در گروه آزمایش رضایت شغلی بیشتری (3.9) نسبت به پرسنل اداری مالی (3.7) داشتند. آزمون کای دو پیرسون بین رضایت شغلی و جنسیت رابطه معناداری را نشان داد (sig=0.002) و بین سطح تحصیلات و رضایت شغلی رابطه معناداری وجود نداشت (sig=0.733).نتیجه گیری: استقرار سیستم مدیریت کیفیت در بیمارستان های تحت مطالعه موجب افزایش رضایت شغلی در تمام حیطه ها به جز حقوق و دستمزد است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ربیعی، علی، کرمانی حسکویی، مهرداد، رمضانی، معصومه، و خطیب، محمود. (1389). تاثیر سیستم مدیریت کیفیت بر رضایت شغلی در بیمارستان های تامین اجتماعی استان تهران. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، 2(3-4 (پیاپی 6))، 67-77. SID. https://sid.ir/paper/232461/fa

    Vancouver: کپی

    ربیعی علی، کرمانی حسکویی مهرداد، رمضانی معصومه، خطیب محمود. تاثیر سیستم مدیریت کیفیت بر رضایت شغلی در بیمارستان های تامین اجتماعی استان تهران. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)[Internet]. 1389؛2(3-4 (پیاپی 6)):67-77. Available from: https://sid.ir/paper/232461/fa

    IEEE: کپی

    علی ربیعی، مهرداد کرمانی حسکویی، معصومه رمضانی، و محمود خطیب، “تاثیر سیستم مدیریت کیفیت بر رضایت شغلی در بیمارستان های تامین اجتماعی استان تهران،” مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، vol. 2، no. 3-4 (پیاپی 6)، pp. 67–77، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232461/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button