مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

896
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

787
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه مسئولیت اجتماعی با شهرت اخلاقی و ارزش ویژه ی برند؛ تحلیل نقش میانجی اعتماد

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 134

چکیده

 زمینه: در فضای امروز کسب و کار, مسئولیت اجتماعی شرکت ها برای کلیه ی ذی نفعان به موضوعی با اهمیت تبدیل شده است. از طرفی عواملی مانند اعتماد مشتریان, شهرت اخلاقی و ارزش ویژه ی برند شرکت در حصول موفقیت سازمان حیاتی محسوب می شوند. لذا پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه مسئولیت اجتماعی با شهرت اخلاقی و ارزش ویژه ی برند و تحلیل نقش اعتماد انجام شده است. روش: این پژوهش از حیث هدف, کاربردی بوده و از نظر روش انجام, توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه ی آماری را مشتریان شرکت بیمه آسیا در استان خراسان رضوی تشکیل داده اند که از بین آنها 388 نفر با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها, پرسشنامه استاندارد بوده است که روایی آن به وسیله تحلیل عاملی تاییدی و پایایی ابزار از طریق آلفای کرونباخ مورد سنجش قرار گرفت. داده ها به روش مدل یابی معادلات ساختاری, با نرم افزارهای اس. پی. اس. اس و لیزرل تحلیل شده است. یافته ها: نتایج به دست آمده حاکی از رابطه مثبت مسئولیت اجتماعی با شهرت اخلاقی و ارزش ویژه ی برند است. هم چنین, با ورود متغیر اعتماد, شدت این رابطه افزایش می یابد و نقش میانجی آن مورد تائید قرار می گیرد. نتیجه گیری: اعتماد مشتریان به عنوان متغیر میانجی در رابطه اقدامات مسئولیت اجتماعی شرکت بر شهرت اخلاقی و ارزش ویژه ی برند نقشی فزاینده ایفا می کند. بنابراین اقدامات مبتکرانه ی مسئولیت اجتماعی باید به گونه ای انجام گیرد که به ایجاد اعتماد مشتریان منتهی گشته تا شهرت اخلاقی و ارزش ویژه ی برند را ارتقا بخشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غیور، سیدمرتضی، رجوعی، مرتضی، ولی زاده مقدم، طاهره، و رئیس الساداتی، سیدفرهاد. (1398). رابطه مسئولیت اجتماعی با شهرت اخلاقی و ارزش ویژه ی برند؛ تحلیل نقش میانجی اعتماد. اخلاق در علوم و فناوری، 14(2 )، 127-134. SID. https://sid.ir/paper/122719/fa

    Vancouver: کپی

    غیور سیدمرتضی، رجوعی مرتضی، ولی زاده مقدم طاهره، رئیس الساداتی سیدفرهاد. رابطه مسئولیت اجتماعی با شهرت اخلاقی و ارزش ویژه ی برند؛ تحلیل نقش میانجی اعتماد. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1398؛14(2 ):127-134. Available from: https://sid.ir/paper/122719/fa

    IEEE: کپی

    سیدمرتضی غیور، مرتضی رجوعی، طاهره ولی زاده مقدم، و سیدفرهاد رئیس الساداتی، “رابطه مسئولیت اجتماعی با شهرت اخلاقی و ارزش ویژه ی برند؛ تحلیل نقش میانجی اعتماد،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 14، no. 2 ، pp. 127–134، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122719/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button