مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

957
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

967
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی انگیزه های مصرف برند لوکس با تاکید بر انگیزه های اخلاقی و روانشناختی

صفحات

 صفحه شروع 178 | صفحه پایان 185

چکیده

 زمینه امروزه مصرف برند لوکس در جامعه ایران نمایان است که می طلبد بصورت راهبردی این مهم مورد توجه واقع گردد. مطالعه پیش رو با استفاده از رویکرد کیفی به دنبال استخراج الگویی از انگیزه های مصرف برند لوکس در کشور ایران است روش پژوهش حاضر در زمره پژوهش های کیفی که مبتنی بر نظریه داده بنیاد بود. جامعه آماری پژوهش شامل خبرگان دانشگاهی و متخصصان برند و بازاریابی کشور بودند که با روش نمونه گیری هدفمند و اصل اشباع 15 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب وگردآوری داده ها با روش مصاحبه نیمه ساختار یافته و عمیق انجام شد. برای تحلیل داده ها از روش های کدگذاری داده ها(اعم از کدگذاری باز, کدگذاری محوری وکدگذاری نظری)استفاده شد. یافته ها مدل انگیزه های مصرف برند لوکس در ایران در 8 مقوله اصلی قابل طبقه بندی اند. این مقوله ها عبارتند از: انگیزه های روان شناختی, اخلاقی, فردی, اقتصادی, اجتماعی, فرهنگی, عملکردی و ویژگی های جمعیت شناختی. این انگیزه ها با استفاده از ادبیات نظری و مصاحبه با خبرگان در نهایت به دو دسته انگیزه آشکار و پنهان تقسیم شد. نتیجه گیری انگیزه های اجتماعی, فرهنگی, اقتصادی, عملکردی و جمعیتی مصرف بند لوکس یا همان تجمل گرایی آشکار و ملموس هستند. اما در پس آن انگیزه های پنهان نیز قرار دارند. انگیزه های فردی, روانشناختی و اخلاقی کمتر ملموس اند و اهمیتی ویژه در مصرف برند لوکس دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهنیایی، عیسی، حسن پورقروقچی، اسماعیل، محبی، سراج الدین، و باقری، مهدی. (1398). الگوی انگیزه های مصرف برند لوکس با تاکید بر انگیزه های اخلاقی و روانشناختی. اخلاق در علوم و فناوری، 14(5 (ویژه نامه 02))، 178-185. SID. https://sid.ir/paper/122866/fa

    Vancouver: کپی

    شهنیایی عیسی، حسن پورقروقچی اسماعیل، محبی سراج الدین، باقری مهدی. الگوی انگیزه های مصرف برند لوکس با تاکید بر انگیزه های اخلاقی و روانشناختی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1398؛14(5 (ویژه نامه 02)):178-185. Available from: https://sid.ir/paper/122866/fa

    IEEE: کپی

    عیسی شهنیایی، اسماعیل حسن پورقروقچی، سراج الدین محبی، و مهدی باقری، “الگوی انگیزه های مصرف برند لوکس با تاکید بر انگیزه های اخلاقی و روانشناختی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 14، no. 5 (ویژه نامه 02)، pp. 178–185، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122866/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button