مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,644
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

604
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر عوامل جمعیت شناختی و درک از برند بر تمایل به خرید خودروهای لوکس در میان مصرف کنندگان

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 22

چکیده

 مصرف تجملی, یک پدیده نسبتا جهانی است که فراگیری بیشتری در کشورهای توسعه یافته دارد. می توان گفت, مصرف تجملی در فرهنگ هایی رایج تر است که گرایش به مادی گرایی دارند. این پژوهش درک عمیق تری از این که چرا مصرف کنندگان تمایل به خرید خودروی لوکس را دارند فراهم می آورد. جامعه آماری این تحقیق, دارندگان یا مالکان خودروهای تویوتا, هیوندای و کیاموتورز در سطح شهر تهران می باشند که آزمودنی های این پژوهش در نظر گرفته شده اند و محصولات لوکس این جامعه, خودروهای بنز آلمان و لکسوس ژاپن می باشند. 390 نمونه جمع آوری و روش نمونه گیری تصادفی از نوع طبقه ای متناسب با حجم است. در تجزیه و تحلیل داده ها از مدل معادلات ساختاری و از نرم افزار اس.پی اس.اس و لیزرل استفاده شد که عمده ترین نتایج حاکی از آن است: متغیر ارزش لذت جویانه, ارزش منحصر به فرد بودن و ارزش کیفیت نقش بیشتری نسبت به دو متغیر ارزش تجملی و ارزش اجتماعی در شکل گیری درک از برند لوکس از دیدگاه مصرف کنندگان ایرانی دارند. بنابراین, مدیران بازاریابی برندهای لوکس می توانند از نتایج این پژوهش استفاده کنند تا خرید بیشتری از مصرف کنندگان بازار هدفشان به دست آورند. پنج ارزش درک شده از برند لوکس می تواند راهنمایی برای فروشندگان این محصولات باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدرزاده، کامبیز،. (1393). بررسی تاثیر عوامل جمعیت شناختی و درک از برند بر تمایل به خرید خودروهای لوکس در میان مصرف کنندگان. مدیریت توسعه و تحول، 6(18)، 13-22. SID. https://sid.ir/paper/512380/fa

    Vancouver: کپی

    حیدرزاده کامبیز. بررسی تاثیر عوامل جمعیت شناختی و درک از برند بر تمایل به خرید خودروهای لوکس در میان مصرف کنندگان. مدیریت توسعه و تحول[Internet]. 1393؛6(18):13-22. Available from: https://sid.ir/paper/512380/fa

    IEEE: کپی

    کامبیز حیدرزاده،، “بررسی تاثیر عوامل جمعیت شناختی و درک از برند بر تمایل به خرید خودروهای لوکس در میان مصرف کنندگان،” مدیریت توسعه و تحول، vol. 6، no. 18، pp. 13–22، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/512380/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button