مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,814
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,481
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی مفهومی نقش های آموزشی ـ تربیتی فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 66

چکیده

 ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) به عرصه فعالیتهای بشر و گسترش روزافزون آن در قرن حاضر, ابزار بسیار کارآمدی در اختیار متخصصان و متولیان تعلیم و تربیت به منظور تغییر و بهبود روشهای یاددهی یادگیری, تعالی بخشی به اهداف تربیتی و اصلاحات آموزشی قرار داده است. به کارگیری این فناوری به منظور دستیابی به اهداف آموزشی و تربیتی مستلزم مطالعه و بررسی علمی و همه جانبه آن, شناخت ضعف ها و قوت ها, فرصتها و تهدیدهای نظام آموزشی در به کارگیری آن, ترسیم وضعیت موجود و مطلوب و برنامه ریزی کلان و تفصیلی برای رسیدن به وضعیت مطلوب است. تعریف و تبیین نقشهای تربیتی فناوری اطلاعات و ارتباطات در تعلیم و تربیت و ارایه یک الگوی مفهومی از آن راهنمای برنامه ریزان درسی و متخصصان تعلیم و تربیت در طراحی آموزشی و چگونگی تلفیق این فناوری ها در فرآیند یاددهی ـ یادگیری خواهد بود. تلاش مولفان بر آن است که الگویی را پیشنهاد نمایند که دستیابی به این هدف را امکان پذیر سازد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رحمانی، جهانبخش، موحدی نیا، ناصر، و سلیمی، قربانعلی. (1385). الگوی مفهومی نقش های آموزشی تربیتی فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 20(10-11)، 49-66. SID. https://sid.ir/paper/127207/fa

Vancouver: کپی

رحمانی جهانبخش، موحدی نیا ناصر، سلیمی قربانعلی. الگوی مفهومی نقش های آموزشی تربیتی فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1385؛20(10-11):49-66. Available from: https://sid.ir/paper/127207/fa

IEEE: کپی

جهانبخش رحمانی، ناصر موحدی نیا، و قربانعلی سلیمی، “الگوی مفهومی نقش های آموزشی تربیتی فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 20، no. 10-11، pp. 49–66، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127207/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا