مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,440
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

638
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی معیاری مهارت های تدریس اعضای هیات علمی بر مبنای الگوی شغل و شاغل مطالعه موردی: دانشگاه شیراز

صفحات

 صفحه شروع 86 | صفحه پایان 102

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی اعضای هیات علمی با استفاده از الگوی شغل و شاغل بوده است. جامعه آماری شامل همه اعضای هیات علمی دانشگاه شیراز در سال تحصیلی 90-91 می شود که بر اساس روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی و با استفاده از فرمول کوکران, تعداد 223 نفر از آنان به عنوان نمونه انتخاب شدند. نیازهای معیاری با استفاده از الگوی شغل و شاغل شناسایی و با استفاده از روش چند عاملی درونی اولویت بندی شدند. به منظور شناسایی نیازهای آموزشی هنجاری, پرسشنامه ای بر اساس نیازهای معیاری طراحی شد. اعتبار پرسشنامه با استفاده از روش تحلیل عامل اکتشافی مورد بررسی قرار گرفت. پایایی آزمون با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 0.87 محاسبه گردید که نشان از پایایی بالای این آزمون بود. نتایج حاصل از مقایسه نیازهای آموزشی هنجاری نشان داد که بین نیازهای آموزشی هنجاری اعضای هیات علمی با توجه به مرتبه علمی و سابقه خدمت, تفاوت معنادار وجود دارد. لذا پیشنهاد می شود تا نیازهای آموزشی معیاری شناسایی شده به عنوان مبنای نیازسنجی آموزشی دوره ای اعضای هیات علمی قرار گیرد و بر این اساس, برنامه های آموزشی اختصاصی برای اعضای هیات علمی دارای سنوات خدمتی و مراتب علمی متفاوت طرح ریزی و اجرا گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ترک زاده، جعفر، ناصری جهرمی، رضا، و رحمانی، هادی. (1392). شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی معیاری مهارت های تدریس اعضای هیات علمی بر مبنای الگوی شغل و شاغل مطالعه موردی: دانشگاه شیراز. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 10(11 (پیاپی 38))، 86-102. SID. https://sid.ir/paper/127367/fa

    Vancouver: کپی

    ترک زاده جعفر، ناصری جهرمی رضا، رحمانی هادی. شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی معیاری مهارت های تدریس اعضای هیات علمی بر مبنای الگوی شغل و شاغل مطالعه موردی: دانشگاه شیراز. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1392؛10(11 (پیاپی 38)):86-102. Available from: https://sid.ir/paper/127367/fa

    IEEE: کپی

    جعفر ترک زاده، رضا ناصری جهرمی، و هادی رحمانی، “شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی معیاری مهارت های تدریس اعضای هیات علمی بر مبنای الگوی شغل و شاغل مطالعه موردی: دانشگاه شیراز،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 10، no. 11 (پیاپی 38)، pp. 86–102، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127367/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا