مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,725
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

899
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین وضعیت اجتماعی - اقتصادی خانواده، راهبردهای یادگیری و توانایی حل مساله ریاضی در میان دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 130

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین وضعیت اجتماعی - اقتصادی خانواده, اهداف پیشرفت, راهبردهای یادگیری و توانایی حل مساله ریاضی دانشجویان انجام گرفت. به این منظور از روش تحقیق پیمایشی استفاده شد و داده های مورد نیاز درباره راهبردهای عمقی, راهبردهای سطحی, اهداف تسلط, اهداف عملکرد - گرایش, اهداف عملکرد - اجتناب و وضعیت اجتماعی - اقتصادی خانواده با استفاده از پرسشنامه های هدف پیشرفت الیوت و چرچ و فرایندهای مطالعه بیگز از بین 427 دانشجو با روش نمونه گیری خوشه ای جمع آوری شد. نتایج نشان داد رابطه اهداف تسلط با راهبردهای عمقی و توانایی حل مساله ریاضی مثبت و معنادار, اما رابطه اهداف عملکرد - گرایش و اجتناب با توانایی حل مساله ریاضی معنادار نمی باشد. رابطه راهبردهای عمقی با توانایی حل مساله ریاضی مثبت و معنادار و رابطه راهبردهای سطحی با توانایی حل مساله ریاضی معنادار نیست. همچنین نتایج نشان داد که اهداف تسلط مهمترین عامل اثرگذار بر توانایی حل مساله ریاضی است و پسران اهداف عملکرد - گرایش را بیشتر از دختران به کار می گیرند و دانشجویان متعلق به طبقه پایین جامعه نسبت به دانشجویان طبقه بالای جامعه اهداف تسلط را بیشتر به کار می گیرند. بین راهبردهای یادگیری و توانایی حل مساله ریاضی دانشجویان برحسب جنسیت و وضعیت اجتماعی - اقتصادی خانواده تفاوتی وجود ندارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی ده قطب الدینی، محمد. (1389). رابطه بین وضعیت اجتماعی - اقتصادی خانواده, راهبردهای یادگیری و توانایی حل مساله ریاضی در میان دانشجویان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 7(25)، 101-130. SID. https://sid.ir/paper/127450/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی ده قطب الدینی محمد. رابطه بین وضعیت اجتماعی - اقتصادی خانواده, راهبردهای یادگیری و توانایی حل مساله ریاضی در میان دانشجویان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1389؛7(25):101-130. Available from: https://sid.ir/paper/127450/fa

    IEEE: کپی

    محمد احمدی ده قطب الدینی، “رابطه بین وضعیت اجتماعی - اقتصادی خانواده, راهبردهای یادگیری و توانایی حل مساله ریاضی در میان دانشجویان،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 7، no. 25، pp. 101–130، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127450/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا