مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,292
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

946
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضع موجود توانایی و صلاحیت های معلمان از دیدگاه دانش آموزان و مقایسه با وضع مطلوب از دیدگاه صاحب نظران در درس فیزیک سال چهارم دبیرستان

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 138

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی توانایی و صلاحیت های معلمان از دیدگاه دانش آموزان در وضع موجود و مقایسه آن با وضع مطلوب ازدیدگاه صاحب نظران, در درس فیزیک و آزمایشگاه دوره متوسطه شهرستان قدس سال تحصیلی 91 ـ 90 است. این پژوهش از نوع کاربردی و در آن از روش توصیفی زمینه یاب استفاده شده است. جامعه آماری آن, دانش آموز سال چهارم رشته ریاضی و تجربی در قالب 15 دبیرستان شهر قدس است که با استفاده از جدول اعداد تصادفی n=280 دانش آموز به عنوان نمونه انتخاب شدند و همچنین از 35 نفر صاحب نظران علوم تربیتی در مورد صلاحیت های مطلوب معلمان, نظرخواهی به عمل آمد. ابزار پژوهش پرسشنامه محققق ساخته است که روایی آن توسط اساتید علوم تربیتی تعیین و پایایی آن از طریق فرمول آلفای کرونباخ (درصد (n=89 به دست آمده است. جهت تجزیه تحلیل داده ها از نرم افزار spss و از آزمون مقایسه میانگین های مستقل و آزمون مقایسه یک میانگین با عدد ثابت استفاده شده است. تجزیه و تحلیل آماری نشان می دهد که با توجه به این که سطح معناداری محاسبه شده از 0.01 کوچکتر است, بنابراین بین وضعیت موجود توانمندی معلمان با وضعیت مطلوب توانمندی آنان تفاوت معناداری مشاهده گردیده است. لذا می توان اظهار داشت که وضعیت موجود توانمندی معلمان در 3 بعد شناختی, مهارتی و نگرشی در حد مطلوب نیست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button