مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,566
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,492
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جایگاه اخلاق زیست محیطی در برنامه درسی دوره ابتدایی ایران

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 62

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی جایگاه اخلاق زیست محیطی در محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی به منظور بهبود محتوای کتاب های مورد نظر بوده است. روش تحقیق توصیفی است و با استفاده از تحلیل محتوا به جمع آوری اطلاعات پرداخته است. مفاهیم مرتبط با اخلاق زیست محیطی, با توجه به سه حیطه شناختی, عاطفی, مهارتی در قالب ابعاد متن, تکلیف, پرسش و تصویر مورد بررسی قرار گرفت. جامعه و نمونه آماری پژوهش, کتاب های فارسی (بخوانیم و بنویسیم), علوم, تعلیمات اجتماعی و هدیه های آسمانی دوره ابتدایی (22جلد کتاب) در سال تحصیلی 91 ـ90 بود. یافته های پژوهش نشان می دهد که کل مفاهیم مرتبط با اخلاق زیست محیطی در این کتاب ها, 535 واحد بوده که در بعد متن (36.45 درصد), تکلیف (15.14 درصد), پرسش (25.6) و در قالب تصویر (22.8) ارائه شده است. همچنین از کل مفاهیم مرتبط با اخلاق زیست محیطی, 78 درصد به حیطه شناختی, 13 درصد به حیطه عاطفی و 9.7 درصد به حیطه مهارتی اختصاص یافته است. در کتاب های درسی دوره ابتدایی به هدف های شناختی (سطح دانش) بیشتر توجه شده است و کمترین توجه مربوط به سطح مهارت است. بیشترین توجه به اخلاق زیست محیطی در کتاب های علوم دوره ابتدایی تعلق دارد و کمترین توجه در کتاب هدیه های آسمان دوره ابتدایی صورت گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بیات، طاهره، احمدی، پروین، و پارسا، عبداله. (1392). جایگاه اخلاق زیست محیطی در برنامه درسی دوره ابتدایی ایران. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 10(9 (پیاپی 36))، 51-62. SID. https://sid.ir/paper/127519/fa

    Vancouver: کپی

    بیات طاهره، احمدی پروین، پارسا عبداله. جایگاه اخلاق زیست محیطی در برنامه درسی دوره ابتدایی ایران. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1392؛10(9 (پیاپی 36)):51-62. Available from: https://sid.ir/paper/127519/fa

    IEEE: کپی

    طاهره بیات، پروین احمدی، و عبداله پارسا، “جایگاه اخلاق زیست محیطی در برنامه درسی دوره ابتدایی ایران،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 10، no. 9 (پیاپی 36)، pp. 51–62، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127519/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button