مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

8,111
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,352
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اصلاح برخی بدفهمی های دانشی و باوری دانش آموزان پایه سوم ابتدایی بر مبنای چهارچوب های حل مساله شونفلد و گانیه

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 26

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش اصلاح تعدادی از بدفهمی های دانشی و باوری اثرگذار در حل مساله ریاضی دانش آموزان سوم ابتدایی بر مبنای برخی دلالت های تربیتی مطرح در آموزش ریاضی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش‎آموزان سوم ابتدایی یکی از مدارس منطقه 3 تهران بود که پس از برگزاری آزمون های تشخیصی, 9 دانش آموز با نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. برای انجام این پژوهش از یک ابزار تشخیصی محقق ساخته, مصاحبه نیمه ساختاریافته, آزمون حافظه فعال وکسلر4 و داستان های محقق ساخته استفاده شد. روایی ابزارهای محقق ساخته با تایید صاحب نظران و پایایی آزمون محقق ساخته با روش بازآزمایی و ضریب همبستگی 0.87 مورد تایید قرار گرفت. تحلیل داده ها با کمک آزمون ویلکاکسون و از طریق نرم افزار SPSS19 انجام شد. آزمون ویلکاکسون تفاوت معنی داری را در نمره درک مفهوم و اصلاح بدفهمی های دانشی نشان داد. همچنین تحلیل مصاحبه ها نشان دهنده تغییر باور دانش‎آموزان نسبت به عوامل اثرگذار در موفقیت آن ها است. استفاده از گام‎های بازنمایی عینی, نیمه تجسمی و انتزاعی در دانش‎آموزان با حافظه فعال قوی و متوسط و گام‎های بازنمایی عینی, نیمه تجسمی و درک مساله با کمک رسم شکل در دانش‎آموزان ضعیف می تواند به اصلاح برخی بدفهمی های دانشی در درک مساله کمک نماید و استفاده از منابع باوری «خود», «دیگری» و «استنتاج» می تواند بدفهمی های باوری دانش آموزان را تغییر دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوروزی، سپیده، مهرمحمدی، محمود، ریحانی، ابراهیم، فردانش، هاشم، و ایمانی نایینی، محسن. (1396). اصلاح برخی بدفهمی های دانشی و باوری دانش آموزان پایه سوم ابتدایی بر مبنای چهارچوب های حل مساله شونفلد و گانیه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 14(26 (پیاپی 53))، 17-26. SID. https://sid.ir/paper/127533/fa

    Vancouver: کپی

    نوروزی سپیده، مهرمحمدی محمود، ریحانی ابراهیم، فردانش هاشم، ایمانی نایینی محسن. اصلاح برخی بدفهمی های دانشی و باوری دانش آموزان پایه سوم ابتدایی بر مبنای چهارچوب های حل مساله شونفلد و گانیه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1396؛14(26 (پیاپی 53)):17-26. Available from: https://sid.ir/paper/127533/fa

    IEEE: کپی

    سپیده نوروزی، محمود مهرمحمدی، ابراهیم ریحانی، هاشم فردانش، و محسن ایمانی نایینی، “اصلاح برخی بدفهمی های دانشی و باوری دانش آموزان پایه سوم ابتدایی بر مبنای چهارچوب های حل مساله شونفلد و گانیه،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 14، no. 26 (پیاپی 53)، pp. 17–26، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127533/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button