مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

15,890
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4,813
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کتاب های علوم تجربی چهارم و پنجم بر اساس اهداف آموزشی مریل

صفحات

 صفحه شروع 116 | صفحه پایان 130

چکیده

 هدف پژوهش حاضر تحلیل محتوای کتاب های علوم تجربی چهارم و پنجم بر اساس اهداف آموزشی مریل است. هدف پژوهش حاضر از نوع کاربردی و روش تحقیق آن, توصیفی و از نوع تحلیل محتوا می باشد. جامعه آماری و جمعیت نمونه در این پژوهش یکی و جامعه آماری, کتاب های علوم تجربی چهارم و پنجم ابتدایی در سال 1388 است. نتایج پژوهش نشان می دهدکه نقاط قوت کتاب علوم تجربی پنجم این است که اصل تفکیک و تنوع در این کتاب کاملا رعایت شده است, این ویژگی کتاب علوم تجربی چهارم عبارت است از این که در بیشتر دروسی که موضوع آنها روش کار است, عملکرد مورد انتظار کاربرد است. در نحوه ارائه و ارزشیابی اصل تفکیک, تنوع و سطح دشواری رعایت شده است, نقاط ضعف کتاب علوم تجربی چهارم این است که کمتر به دانش عملی پرداخته, در نوع موضوع, با توجه به تاکید علوم بر روش کار و قوانین, کمتر به این موضوع دقت شده و در نوع عملکرد کمتر به کشف و ابداع پرداخته شده است. در شیوه ارائه و ارزشیابی اصل همتا سازی رعایت نشده است, نقاط ضعف کتاب علوم تجربی پنجم این است که کمتر به دانش عملی پرداخته, در نوع موضوع که به روش کار پرداخته شده, با نوع عملکردکه کاربرد است سنخیت ندارد. با توجه به تاکید علوم بر روش کار و قوانین, کمتر به این موضوعات, به ویژه قوانین پرداخته و در نوع عملکرد کمتر به کشف و ابداع پرداخته شده است. در نحوه ارائه و ارزشیابی اصل همتا سازی رعایت نشده است. در اصل سطح دشواری, کمتر به این اصل پرداخته شده است. یافته های این پژوهش می تواند به دست اندرکاران امر آموزش و پرورش در زمینه ارائه محتوی مناسب در کتاب های درسی علوم تجربی یاری برساند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    استادحسنلو، حسین، فرجی خیاوی، زلیخا، و شکرالهی، رقیه. (1391). تحلیل محتوای کتاب های علوم تجربی چهارم و پنجم بر اساس اهداف آموزشی مریل. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 9(33)، 116-130. SID. https://sid.ir/paper/127553/fa

    Vancouver: کپی

    استادحسنلو حسین، فرجی خیاوی زلیخا، شکرالهی رقیه. تحلیل محتوای کتاب های علوم تجربی چهارم و پنجم بر اساس اهداف آموزشی مریل. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1391؛9(33):116-130. Available from: https://sid.ir/paper/127553/fa

    IEEE: کپی

    حسین استادحسنلو، زلیخا فرجی خیاوی، و رقیه شکرالهی، “تحلیل محتوای کتاب های علوم تجربی چهارم و پنجم بر اساس اهداف آموزشی مریل،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 9، no. 33، pp. 116–130، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127553/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button