مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,356
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,322
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودگردان بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهر یزد

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 117

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودگردان بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهر یزد بود. روش این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با گروه گواه و جامعه آماری در این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهر یزد است. جامعه آماری در این پژوهش همه دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهر یزد (8100 نفر) را در بر می گیرد که در سال تحصیلی 90-89 در آموزشگاه های دولتی مشغول به تحصیل بودند. نمونه مورد نظر پژوهش, 30 نفر از دانش آموزان بودند که شیوه انتخاب آنها به صورت تصادفی خوشه ای بود. ابزار مورد استفاده در این پژوهش, آزمون هوش کتل, پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناختی و برای سنجش پیشرفت تحصیلی از میانگین نمرات کسب شده دانش آموزان در آزمون ها بود. گروه آزمایش طی 12 جلسه تحت آموزش راهبردهای یادگیری خودگردان قرار گرفتند, در حالی که گروه گواه هیچ گونه مداخله ای را دریافت نکردند. آزمون ها شامل کلیه درس ها برای سنجش پیشرفت تحصیلی طی 3 مرحله (پیش آزمون, آزمون, پس آزمون) از دانش آموزان گرفته شد. نتایج به دست آمده از تحلیل کوواریانس نشان داد که بین میانگین نمرات آزمون های گرفته شده از دانش آموزان در مرحله آزمون و پس آزمون, آزمودنی های گروه آزمایش و گواه, تفاوت معناداری وجود داشت. (P=0.01)

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    میرافشار، سحر، خان آبادی، مهدی، آزادنیا، ابوالفضل، و سلطانی گردفرامرزی، سمیه. (1391). بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودگردان بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهر یزد. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 9(34)، 105-117. SID. https://sid.ir/paper/127615/fa

    Vancouver: کپی

    میرافشار سحر، خان آبادی مهدی، آزادنیا ابوالفضل، سلطانی گردفرامرزی سمیه. بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودگردان بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهر یزد. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1391؛9(34):105-117. Available from: https://sid.ir/paper/127615/fa

    IEEE: کپی

    سحر میرافشار، مهدی خان آبادی، ابوالفضل آزادنیا، و سمیه سلطانی گردفرامرزی، “بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودگردان بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهر یزد،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 9، no. 34، pp. 105–117، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127615/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button