مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,995
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,132
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی دیدگاه معلمان در خصوص مشکلات اجرایی طرح ارزش یابی کیفی توصیفی در کلاس های چندپایه و ارائه راهکارهایی برای رفع آن ها

صفحات

 صفحه شروع 80 | صفحه پایان 93

چکیده

 این پژوهش به منظور شناسایی موانع و مشکلات اجرایی طرح ارزش یابی کیفی-توصیفی و اصلاح و بهبود این طرح در کلاس های چندپایه انجام گرفته است. روش پژوهش کیفی بوده و ازلحاظ هدف می توان آن را از نوع کاربردی قلمداد کرد. جامعة آماری پژوهش را معلمان کلاس های چندپایه استان کهگیلویه و بویراحمد در سال تحصیلی 95-94 تشکیل دادند. نمونه از طریق نمونه گیری هدفمند انتخاب شد و با توجه به اشباع نظری بالغ بر 20 نفر شدند. ابزار گردآوری داده ها مصاحبه نیمه سازمان یافته بوده است که پس از بیان اهداف تحقیق و تأکید بر اصل محرمانه بودن؛ مصاحبه با هر معلم ضبط و مکتوب شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از تحلیل توصیفی استفاده شده است و جزییات یافته ها مورد تفسیر قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که: کمبود وقت, وجود پایه های مختلف در کلاس درس, ترجیح دادن ارزش یابی کمی بر ارزش یابی کیفی-توصیفی, فقدان آموزش و پشتیبانی معلمان درزمینة طرح ارزش یابی کیفی-توصیفی, حواس پرتی دانش آموزان هنگام ارزش یابی, کمبود فضا, امکانات و مواد آموزشی ازجمله مهم ترین موانع و مشکلات اجرایی طرح ارزش یابی کیفی-توصیفی در کلاس های چندپایه از دیدگاه مصاحبه شوندگان بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرتضوی زاده، سیدحشمت اله، نیلی، محمدرضا، نصراصفهانی، احمدرضا، و حسنی، محمد. (1397). واکاوی دیدگاه معلمان در خصوص مشکلات اجرایی طرح ارزش یابی کیفی توصیفی در کلاس های چندپایه و ارائه راهکارهایی برای رفع آن ها. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 15(30 (پیاپی 57) )، 80-93. SID. https://sid.ir/paper/127633/fa

    Vancouver: کپی

    مرتضوی زاده سیدحشمت اله، نیلی محمدرضا، نصراصفهانی احمدرضا، حسنی محمد. واکاوی دیدگاه معلمان در خصوص مشکلات اجرایی طرح ارزش یابی کیفی توصیفی در کلاس های چندپایه و ارائه راهکارهایی برای رفع آن ها. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1397؛15(30 (پیاپی 57) ):80-93. Available from: https://sid.ir/paper/127633/fa

    IEEE: کپی

    سیدحشمت اله مرتضوی زاده، محمدرضا نیلی، احمدرضا نصراصفهانی، و محمد حسنی، “واکاوی دیدگاه معلمان در خصوص مشکلات اجرایی طرح ارزش یابی کیفی توصیفی در کلاس های چندپایه و ارائه راهکارهایی برای رفع آن ها،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 15، no. 30 (پیاپی 57) ، pp. 80–93، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127633/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button