مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,718
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,198
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزشی راهبردهای یادگیری و مطالعه بر میزان یادگیری دانشجویان دانشگاه پیام نور

صفحات

 صفحه شروع 4 | صفحه پایان 15

چکیده

 این پژوهش برای بررسی اثر آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه بر میزان یادگیری و ثبات آن پس از گذشت یک نیمسال تحصیلی بر دانشجویان دانشگاه پیام نور انجام گرفت. 60 نفر از دانشجویان رشته های روان شناسی و علوم تربیتی که معدل پایینتر از 12 داشتند به صورت تصادفی انتخاب و به روش جایگزینی تصادفی, به سه گروه 20 نفری گواه, آزمایشی 1 و آزمایشی 2 دسته بندی شدند. راهبردهای یادگیری و مطالعه به دانشجویان گروه آزمایشی 1 به صورت رو در رو, و به دانشجویان گروه آزمایشی 2 به صورت نیمه حضوری, آموزش داده شد. از آنها خواسته شد که راهبردها را در مطالعه کتابهای درسی, به ویژه کتاب روان شناسی رشد (1), به کار ببندند. در پایان نیمسال, با استفاده از یک آزمون پیشرفت تحصیلی چهار گزینه ای, که در بانک سوال دانشگاه برای درس فوق تهیه شده بود, میزان یادگیری هر سه گروه اندازه گیری شد. همچنین, اندازه ثبات یادگیری در یک نیمسال دیگر به وسیله آزمون مشابهی به دست آمد. تحلیل واریانس و مقایسه میانگینها در سطح معنی داری a£0.05 نشان داد که آموزش این راهبردها به صورت حضوری یا نیمه حضوری, یادگیری دانشجویان از خواندن محتوای کتاب روان شناسی رشد (1) و ثبات این یادگیری را پس از گذشت یک نیمسال افزایش می دهد.مقایسه میانگین پیشرفت تحصیلی گروههای بالا در قبل و بعد از آموزش راهبردها نیز نشان داد که در سطح a£0.05, پیشرفت تحصیلی گروههای آزمایشی در اثر آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه افزایش یافته است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیف، علی اکبر، و شقاقی، فرهاد. (1384). تاثیر آموزشی راهبردهای یادگیری و مطالعه بر میزان یادگیری دانشجویان دانشگاه پیام نور. پیک نور- علوم انسانی، 3(2 (ویژه یادگیری و آموزش از راه دور))، 4-15. SID. https://sid.ir/paper/128768/fa

    Vancouver: کپی

    سیف علی اکبر، شقاقی فرهاد. تاثیر آموزشی راهبردهای یادگیری و مطالعه بر میزان یادگیری دانشجویان دانشگاه پیام نور. پیک نور- علوم انسانی[Internet]. 1384؛3(2 (ویژه یادگیری و آموزش از راه دور)):4-15. Available from: https://sid.ir/paper/128768/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر سیف، و فرهاد شقاقی، “تاثیر آموزشی راهبردهای یادگیری و مطالعه بر میزان یادگیری دانشجویان دانشگاه پیام نور،” پیک نور- علوم انسانی، vol. 3، no. 2 (ویژه یادگیری و آموزش از راه دور)، pp. 4–15، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/128768/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button