مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

468
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

549
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی دو روش آموزشی تمرین کار عملی و سخنرانی بر مهارت کارکنان برق کار بر اساس الگوی TIER

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 49

چکیده

 زمینه و هدف: یکی از دلایل برق گرفتگی عدم ارائه آموزش کارآمد به فرد است هدف این مطالعه مقایسه اثربخشی دو روش سخنرانی و تمرین عملی بر مهارت و توانمندی کارکنان برق کار در شناسایی و کنترل مخاطرات الکتریکی براساس الگوی پژوهش اثربخشی مداخله آموزش (TIER) است. روش بررسی: در این مطالعه نوع نیمه تجربی از نوع قبل و بعد, در مرحله اول با کمک الگوی ((توسعه برنامه آموزشی)) ( DACUM) نیازسنجی آموزش صورت گرفته و با نتایج آزمون پایلوت, 61 نفر از اداره مولد بخار و 61 نفر از اداره مولد برق معاونت فنی رجا به طور تصادفی انتخاب شدند. در مرحله دوم؛ روایی محتوا و پایایی آزمون های عملکرد محاسبه شد. سپس روش ((تمرین عملی)) برای پرسنل اداره مولد بخار و روش ((سخنرانی)) برای کارکنان اداره مولد برق در سه جلسه برگزار شد. یک ماه بعد از مداخله آموزشی داده ها دوباره گرد آوری, تجزیه و تحلیل و با قبل از آموزش مقایسه شد. یافته ها: بعد از آموزش, میانگین نمرات مهارت و توانمندی کارکنان اداره مولد بخار به ترتیب 13/10 و 27/15, و برای مولد برق به ترتیب 24/7 و 81/11 بود و تفاوت معناداری در میان نمرات مهارت و توامندی افراد دو گروه مشاهده شد (001/0P<). نتیجه گیری: روش آموزش ((تمرین عملی)) در مقایسه با روش ((سخنرانی)) در افزایش مهارت کمک های اولیه و افزایش توانمندی افراد به منظور شناسایی خطرات الکتریکی کارآمدتر بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یاراحمدی، رسول، برهانی جبلی، مریم، و تیموری، شاهین. (1395). بررسی اثربخشی دو روش آموزشی تمرین کار عملی و سخنرانی بر مهارت کارکنان برق کار بر اساس الگوی TIER. سلامت کار ایران، 13(5 )، 39-49. SID. https://sid.ir/paper/129150/fa

    Vancouver: کپی

    یاراحمدی رسول، برهانی جبلی مریم، تیموری شاهین. بررسی اثربخشی دو روش آموزشی تمرین کار عملی و سخنرانی بر مهارت کارکنان برق کار بر اساس الگوی TIER. سلامت کار ایران[Internet]. 1395؛13(5 ):39-49. Available from: https://sid.ir/paper/129150/fa

    IEEE: کپی

    رسول یاراحمدی، مریم برهانی جبلی، و شاهین تیموری، “بررسی اثربخشی دو روش آموزشی تمرین کار عملی و سخنرانی بر مهارت کارکنان برق کار بر اساس الگوی TIER،” سلامت کار ایران، vol. 13، no. 5 ، pp. 39–49، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/129150/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button