مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,968
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,055
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سبک های دلبستگی دانش آموزان مبتلا به اختلال رفتاری، نارساخوان و عادی

صفحات

 صفحه شروع 231 | صفحه پایان 236

چکیده

 مقدمه: پژوهش حاضر با هدف مقایسه سبک های دلبستگی دانش آموزان مبتلا به اختلال رفتاری, نارساخوان و عادی صورت گرفت.روش: پژوهش حاضر از نوع پس رویدادی است. جامعه آماری پژوهش, کلیه دانش آموزان پایه های سوم تا پنجم ابتدایی شهر تهران بودند. به منظور انجام این پژوهش, ابتدا تعداد 55 دانش آموز نارساخوان و 43 دانش آموز دارای اختلال رفتاری پایه سوم تا پنجم شهر تهران پس از اجرای آزمون های تشخیصی (آزمون اختلال خواندن و آزمون اختلال رفتاری راتر) به شیوه نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای به طور تصادفی انتخاب شدند. سپس 60 دانش آموز عادی از مقطع ابتدایی به منظور مقایسه با دانش آموزان مبتلا به اختلال رفتاری و نارساخوان به صورت هدفمند انتخاب شدند. پس از نمونه گیری, آزمون دلبستگی رندولف روی دانش آموزان اجرا شد. داده های به دست آمده با روش آماری تحلیل واریانس یک راهه و آزمون تعقیبی شفه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده با روش آماری تحلیل واریانس یک راهه و آزمون تعقیبی شفه حاکی از آن بودند که بین سبک های دلبستگی دانش آموزان نارساخوان, عادی و اختلال رفتاری تفاوت معنی داری وجود دارد (p>0.0001). در نتیجه دانش آموزان نارساخوان و اختلال رفتاری در مقایسه با دانش آموزان عادی از سبک دلبستگی ناایمن برخوردارند.نتیجه گیری: دانش آموزان عادی از سبک دلبستگی ایمن برخوردار هستند, اما دانش آموزان نارساخوان دارای سبک دلبستگی ناایمن از نوع اجتنابی و دانش آموزان مبتلا به اختلال رفتاری دارای سبک دلبستگی ناایمن دوسوگرا هستند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

باعزت، فرشته، ایزدی فرد، راضیه، و پیوسته گر، مهرانگیز. (1388). مقایسه سبک های دلبستگی دانش آموزان مبتلا به اختلال رفتاری, نارساخوان و عادی . مجله علوم رفتاری، 3(3)، 231-236. SID. https://sid.ir/paper/129622/fa

Vancouver: کپی

باعزت فرشته، ایزدی فرد راضیه، پیوسته گر مهرانگیز. مقایسه سبک های دلبستگی دانش آموزان مبتلا به اختلال رفتاری, نارساخوان و عادی . مجله علوم رفتاری[Internet]. 1388؛3(3):231-236. Available from: https://sid.ir/paper/129622/fa

IEEE: کپی

فرشته باعزت، راضیه ایزدی فرد، و مهرانگیز پیوسته گر، “مقایسه سبک های دلبستگی دانش آموزان مبتلا به اختلال رفتاری, نارساخوان و عادی ،” مجله علوم رفتاری، vol. 3، no. 3، pp. 231–236، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/129622/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button