مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,988
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,262
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل رویگردانی مشتریان، بررسی وضعیت یکی از اپراتورهای تلفن همراه ایران با کمک روش های داده کاوی

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 91

چکیده

 سازمان ها برای پیروزی در میدان رقابت جهانی نیاز به شناخت و پایش رفتار مشتریان خود دارند تا بتوانند برای نگهداری آن ها زودتر از دیگران تمایلات و رفتارهایشان را پیش بینی کنند. این تحقیق به شناسایی خصیصه های منجر به رویگردانی مشتریان به مثابه گران قیمت ترین دارایی سازمان می پردازد. برای این کار, از داده های مربوط به رفتار یک ساله 3150 تن از مشترکین یکی از اپراتورهای تلفن همراه اعتباری در ایران که به طور تصادفی از پایگاه داده مرکز تماس اپراتور استخراج شده اند, استفاده شده است. روش تحلیلی مورد استفاده, روش لاجیستیک رگرسیون دو سطحی است. نتایج این تحقیق نشان می دهد که نارضایتی مشتری, میزان استفاده از خدمات ارایه شده و نیز مشخصه های دموگرافیک مشترک مهم ترین تاثیر را بر تصمیم او مبنی بر رویگردانی یا ماندگاری دارند. همچنین نشان می دهند که وضعیت مشتری (وضعیت فعال یا غیر فعال), میان رویگردانی و ماندگاری, اثر واسطه ای دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کرامتی، عباس، سیدین اردبیلی، سیدمحسن، و سهرابی، بابک. (1388). تحلیل رویگردانی مشتریان, بررسی وضعیت یکی از اپراتورهای تلفن همراه ایران با کمک روش های داده کاوی. علوم مدیریت ایران، 4(14)، 63-91. SID. https://sid.ir/paper/130413/fa

    Vancouver: کپی

    کرامتی عباس، سیدین اردبیلی سیدمحسن، سهرابی بابک. تحلیل رویگردانی مشتریان, بررسی وضعیت یکی از اپراتورهای تلفن همراه ایران با کمک روش های داده کاوی. علوم مدیریت ایران[Internet]. 1388؛4(14):63-91. Available from: https://sid.ir/paper/130413/fa

    IEEE: کپی

    عباس کرامتی، سیدمحسن سیدین اردبیلی، و بابک سهرابی، “تحلیل رویگردانی مشتریان, بررسی وضعیت یکی از اپراتورهای تلفن همراه ایران با کمک روش های داده کاوی،” علوم مدیریت ایران، vol. 4، no. 14، pp. 63–91، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130413/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button