مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

855
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

718
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر آموزش روی چگونگی استفاده از داروها در فرایند احیا قلبی-ریوی و مغزی

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 18

کلیدواژه

چکیده

 مقدمه: احیا قلبی, ریوی و مغزی, یک فرایند مهم و پیچیده در درمان ایست قلبی- ریوی است که عوامل بسیاری روی میزان موفقیت و کیفیت آن اثر می گذارند. هدف این مطالعه بررسی چگونگی استفاده از داروها در طی فرآیند احیا, مقایسه آن با استانداردهای موجود و تعیین تاثیر آموزش در این زمینه است.روش کار: در این پژوهش نیمه تجربی, تمامی کارکنانی که در فرایند احیا قلبی- ریوی بخش اتفاقات بیمارستان پیمانیه مشارکت داشتند به عنوان واحدهای پژوهش در نظر گرفته شدند. با توجه به هدف اصلی پژوهش, قبل از ارائه هرگونه آموزش, عملکرد واحدهای پژوهش در سی فرآیند احیا قلبی- ریوی با استفاده از یک فهرست وارسی مشاهده ای محقق ساخته سنجیده شد. سپس با برگزاری یک کارگاه آموزشی برای تمامی افراد, مجددا عملکرد آنان در سی فرایند احیا قلبی - ریوی سنجیده و داده های دو مرحله با یک دیگر مقایسه شدند.یافته ها: مقایسه داده های دو مرحله نشان می دهد میزان استفاده استاندارد از داروها در طی فرایند احیا قلبی- ریوی پس از آموزش افزایش یافته, اما این افزایش به جز در مقدار میانگین مصرفی اپینفرین (p=0.001) در بقیه موارد از نظر آماری معنادار نبوده است.نتیجه گیری: مطالعه حاضر نشان داد که با ارزیابی مداوم فرایند احیا و برگزاری کارگاه های آموزشی و ارائه بازخورد مناسب به افراد درگیر می توان میزان کاربرد استاندارد داروهای مصرفی در این فرایند را افزایش داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شجاعی، محمد، منتصری، محمدعلی، و عبدی، محمدهاشم. (1390). بررسی اثر آموزش روی چگونگی استفاده از داروها در فرایند احیا قلبی-ریوی و مغزی. مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)، 9(ویژه نامه قلب و عروق)، 13-18. SID. https://sid.ir/paper/130928/fa

    Vancouver: کپی

    شجاعی محمد، منتصری محمدعلی، عبدی محمدهاشم. بررسی اثر آموزش روی چگونگی استفاده از داروها در فرایند احیا قلبی-ریوی و مغزی. مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)[Internet]. 1390؛9(ویژه نامه قلب و عروق):13-18. Available from: https://sid.ir/paper/130928/fa

    IEEE: کپی

    محمد شجاعی، محمدعلی منتصری، و محمدهاشم عبدی، “بررسی اثر آموزش روی چگونگی استفاده از داروها در فرایند احیا قلبی-ریوی و مغزی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)، vol. 9، no. ویژه نامه قلب و عروق، pp. 13–18، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130928/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا