مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,564
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

961
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل پیش بینی کننده میزان پرخاشگری در نوجوانان کاربر بازی های رایانه ای خشن در شهر قم، سال 1391

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 79

چکیده

 زمینه و هدف: نوجوانان عمده ترین مخاطبان بازی های رایانه ای هستند. فن آوری جذاب این بازی ها, چهره های مجازی را در نظر مخاطبان خود به گونه ای واقعی جلوه می دهند. در این بازی ها, گرایش زیادی به نشان دادن صحنه های خشن و مرگ بار وجود دارد. مطالعه حاضر با هدف تعیین عوامل پیش بینی کننده میزان پرخاشگری در کاربران نوجوان بازی های رایانه ای خشن در شهر قم انجام شد.روش بررسی: در این مطالعه توصیفی- مقطعی, 100 نوجوان کاربر بازی های رایانه ای خشن مراجعه کننده به گیم نت های شهر قم به صورت نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند و پرسشنامه های مربوط به اطلاعات دموگرافیک, میزان پرخاشگری و نگرش نسبت به خشونت را تکمیل کردند. داده ها با استفاده از آزمون های همبستگی, آنالیز واریانس یک طرفه و تحلیل رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. سطح معنی داری 0.05>p در نظر گرفته شد.یافته ها: میانگین سن نوجوانان مورد بررسی 1.6±14.2 سال بود. نتایج نشان داد سه متغیر نگرش نسبت به خشونت, تعداد ساعات بازی در هفته و معدل آخرین مقطع تحصیلی, قادر به پیش بینی 43% تغییرات پرخاشگری کاربران نوجوان بازی های رایانه ای خشن بوده است (p<0.0001, f=6.6,r2=0.43 ).نتیجه گیری: طبق نتایج این مطالعه, برنامه های آموزش رسانه بیشتر باید بر تغییر نگرش مثبت نوجوانان به پرخاشگری و کاهش تعداد ساعات بازی در هفته تمرکز داشته باشد. همچنین به کارگیری راهبردهای ترغیب کننده در جهت پیشرفت تحصیلی می تواند تعداد ساعات بازی با این رسانه را کاهش دهد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شجاعی، ثاراله، دهداری، طاهره، نوری جلیانی، کرامت اله، و دوران، بهناز. (1392). بررسی عوامل پیش بینی کننده میزان پرخاشگری در نوجوانان کاربر بازی های رایانه ای خشن در شهر قم, سال 1391. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 7(3)، 71-79. SID. https://sid.ir/paper/131980/fa

    Vancouver: کپی

    شجاعی ثاراله، دهداری طاهره، نوری جلیانی کرامت اله، دوران بهناز. بررسی عوامل پیش بینی کننده میزان پرخاشگری در نوجوانان کاربر بازی های رایانه ای خشن در شهر قم, سال 1391. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم[Internet]. 1392؛7(3):71-79. Available from: https://sid.ir/paper/131980/fa

    IEEE: کپی

    ثاراله شجاعی، طاهره دهداری، کرامت اله نوری جلیانی، و بهناز دوران، “بررسی عوامل پیش بینی کننده میزان پرخاشگری در نوجوانان کاربر بازی های رایانه ای خشن در شهر قم, سال 1391،” مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، vol. 7، no. 3، pp. 71–79، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/131980/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button