مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,596
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,417
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط بازی های رایانه ای با پرخاشگری در دانش آموزان راهنمایی شهر رشت در سال 1392

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 66

چکیده

 زمینه و هدف: تصور دنیای بدون رایانه روز به روز سخت تر می شود؛ آنها تاثیر زیادی در پیشرفت علمی و دسترسی به اطلاعات ایفا می نمایند. کودکان و نوجوانان که از رایانه برای بازی استفاده می نمایند, در معرض خطرات زیادی هستند. پژوهش حاضر با هدف تعیین ارتباط بازی های رایانه ای با پرخاشگری در دانش آموزان صورت گرفت.مواد و روش ها: مطالعه به روش توصیفی و تحلیلی بر روی 360 دانش آموز دختر و پسر مقطع راهنمایی شهر رشت که با روش نمونه گیری چندمرحله ای انتخاب شده بودند, صورت گرفت. ابزار مطالعه پرسشنامه سه قسمتی شامل اطلاعات جمعیت شناختی, اطلاعات مربوط به وضعیت استفاده از بازی های رایانه ای و پرسشنامه سنجش پرخاشگری باس و پری بود. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و با تجزیه و تحلیل های آماری (آزمون تی, آزمون تجزیه و تحلیل واریانس) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: بین نوع بازی های رایانه ای و همراهی دوستان در انجام بازی های رایانه ای با پرخاشگری فیزیکی رابطه معناداری وجود دارد و با افزایش استفاده از بازی های رایانه ای پر زدوخورد میزان پرخاشگری فیزیکی دانش آموزان نیز افزایش می یابد (p<0.05). همچنین بین مدت زمان بازی های رایانه ای با پرخاشگری فیزیکی و کلامی رابطه معناداری وجود دارد (p<0.05).نتیجه گیری: محتوای بازی های رایانه ای و مدت زمان استفاده از رایانه بسیار حایز اهمیت می باشد و استفاده اعتیاد آمیز از رایانه در قالب بازی ها می تواند مشکلات جدی روانی را به همراه داشته باشد. استفاده منطقی و صحیح از این وسیله نیازمند آموزش به دانش آموزان و خانواده ها است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرمانبر، ربیع اله، توانا، زهرا، استبصاری، فاطمه، و عطرکارروشن، زهرا. (1392). ارتباط بازی های رایانه ای با پرخاشگری در دانش آموزان راهنمایی شهر رشت در سال 1392. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، 1(3)، 57-66. SID. https://sid.ir/paper/242530/fa

    Vancouver: کپی

    فرمانبر ربیع اله، توانا زهرا، استبصاری فاطمه، عطرکارروشن زهرا. ارتباط بازی های رایانه ای با پرخاشگری در دانش آموزان راهنمایی شهر رشت در سال 1392. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران[Internet]. 1392؛1(3):57-66. Available from: https://sid.ir/paper/242530/fa

    IEEE: کپی

    ربیع اله فرمانبر، زهرا توانا، فاطمه استبصاری، و زهرا عطرکارروشن، “ارتباط بازی های رایانه ای با پرخاشگری در دانش آموزان راهنمایی شهر رشت در سال 1392،” آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، vol. 1، no. 3، pp. 57–66، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/242530/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button