مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,062
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

همبستگی مهارت در انگلیسی و تسلط بر حروف ربط همپایه ساز

صفحات

 صفحه شروع 120 | صفحه پایان 121

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 پژوهش حاضر به برسی رابطه بین میزان مهارت در انگلیسی به عنوان زبان خارجی و تسلط بر یکی از مشکلترین ساختهای دستوری برای زبان آموزان ایرانی یعنی حروف ربط و همپایه سازها می پردازد. اهمیت این رابطه در چهارچوب مجادله بین طرفداران تدریس دستور زبان به طور روشن و مستقیم و مخالفان این شیوه، مد نظر بوده است. تعداد 165 نفر از دانشجویان سال آخر مترجمی انگلیسی در این پژوهش شرکت نمودند. ابتدا برای تعیین میزان مهارت در انگلیسی و همچنین تقسیم جامعه آماری به دو گروه ضعیف و قوی، آزمون استاندارد شده توفل برگزار شد. سپس به فاصله دو هفته، همان تعداد دانشجویان در آزمون ویژه دیگری که شامل انواع مختلف کاربردهای ساختهای مورد اشاره به صورت چهارگزینه ای بود، شرکت نمودند. بررسی 155 پاسخنامه کامل و بدون نقص هر دو آزمون نشان داد که همانطور که پیش بینی میشد رابطه مستقیم قابل توجهی بین مهارت کلی در انگلیس و کاربرد این دو ساختار وجود دارد یعنی نتایج بررسی داده ها موید این نکته بود که گروه قوی تر از نظر مهارت انگلیسی در کاربرد ساختارهای مورد نظر موافق تر بودند و برعکس. در پایان پژوهش حاضر، بر مبنای یافته ها استدلال شده است که لازم است ساختارهای دستوری به طور روشن و مستقیم و البته با دقت و به صورت معنادار و مناسب ارتباطات معمولی روزانه تدریس شود.  

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فقیه، اسماعیل. (1379). همبستگی مهارت در انگلیسی و تسلط بر حروف ربط همپایه ساز. علوم انسانی الزهرا، 10(36)، 120-121. SID. https://sid.ir/paper/13817/fa

    Vancouver: کپی

    فقیه اسماعیل. همبستگی مهارت در انگلیسی و تسلط بر حروف ربط همپایه ساز. علوم انسانی الزهرا[Internet]. 1379؛10(36):120-121. Available from: https://sid.ir/paper/13817/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل فقیه، “همبستگی مهارت در انگلیسی و تسلط بر حروف ربط همپایه ساز،” علوم انسانی الزهرا، vol. 10، no. 36، pp. 120–121، 1379، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/13817/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button