مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,171
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

990
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش های رسمی و غیر رسمی: دیدگاه و تجربیات اعضای هیات علمی پرستاری و مامایی

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 44

چکیده

 مقدمه: فرآیند آموزش رسمی به تنهایی قادر نیست تا معلمین علوم پزشکی را برای محیط کاری و پاسخ به تغییرات آماده سازد. مدرسین برای ارایه عملکرد صحیح و مفید نیاز به یادگیری های غیر رسمی و مادام العمر دارند. هدف از این مطالعه تبیین دیدگاه و تجربیات اساتید پرستاری و مامایی درباره آموزش های رسمی و غیر رسمی است.روش کار: در این مطالعه کیفی به منظور درک دیدگاه و تجربیات اساتید دانشکده پرستاری و مامایی بویه گرگان درباره آموزش رسمی و غیر رسمی با استفاده از روش تحلیل محتوی از 12 عضو هیات علمی, مصاحبه های نیمه ساختار انفرادی به عمل آمد. سوالات مصاحبه در ارتباط با دیدگاه و تجربه شرکت کنندگان از «فعالیت های یادگیری» بوده است. مصاحبه ها ضبط و خط به خط دست نویس شدند و مطابق روش «آنالیز محتوا» مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: «مادام العمر بودن یادگیری, خودیادگیری, ضرورت حرفه معلمی, کسب مدرک» از مضامینی هستند که دیدگاه و تجربه یادگیری اساتید را در خصوص آموزش رسمی و غیر رسمی تببین می نمایند. داده ها حاکی از آن است احساس آماده نبودن برای کار بعد از اخذ مدرک رسمی بویژه در ابتدای استخدام, انگیزه ای برای یادگیری می باشد. نفس یادگیری و معلمی و تازه بودن مطالب از محرکاتی قوی برای یادگیری و شرکت در کارگاه های آموزشی است. شرکت کنندگان در تحقیق عمدتا از «سازمان و زمان» به عنوان موانع یادگیری نام بردند.نتیجه گیری: ضرورت پاسخگو بودن به دانشجویان, ارتقای شغلی, الزامات حرفه ای و آشنایی با تازه های دنیای علم موجب می شود تا اساتید همواره در تلاش برای یادگیری خواه از طریق فعالیت های رسمی یا غیر رسمی می باشند. آموزش رسمی به عنوان پایه ای برای یادگیری های بعدی لازم است اما کافی نمی باشد. در این میان وجود آموزش های غیر رسمی به عنوان مکمل فعالیت های یادگیری نقش اساسی را ایفا می نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سبزی، زهرا، ثناگو، اکرم، و جویباری، لیلا. (1386). آموزش های رسمی و غیر رسمی: دیدگاه و تجربیات اعضای هیات علمی پرستاری و مامایی. پژوهش پرستاری، 2(5-4)، 39-44. SID. https://sid.ir/paper/138217/fa

    Vancouver: کپی

    سبزی زهرا، ثناگو اکرم، جویباری لیلا. آموزش های رسمی و غیر رسمی: دیدگاه و تجربیات اعضای هیات علمی پرستاری و مامایی. پژوهش پرستاری[Internet]. 1386؛2(5-4):39-44. Available from: https://sid.ir/paper/138217/fa

    IEEE: کپی

    زهرا سبزی، اکرم ثناگو، و لیلا جویباری، “آموزش های رسمی و غیر رسمی: دیدگاه و تجربیات اعضای هیات علمی پرستاری و مامایی،” پژوهش پرستاری، vol. 2، no. 5-4، pp. 39–44، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/138217/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button