مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,999
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,082
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر عملکرد سازمان با در نظر گرفتن متغیرهای میانجی تعهد سازمانی و کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی: شرکت فولاد مبارکه اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 42

چکیده

 تحقیق حاضر به بررسی نقش و سازوکار تاثیرگذاری متغیر بازاریابی داخلی بر عملکرد سازمان از طریق متغیرهای میانجی تعهد سازمانی و کارآفرینی سازمانی می پردازد. هدف از انجام پژوهش حاضر, ارائه مدلی از عملکرد سازمان با در نظر گرفتن متغیر مستقل بازاریابی داخلی و متغیرهای میانجی کارآفرینی سازمانی و تعهد سازمانی است, به نحوی که بتوان سهم بیشتری از تغییرات عملکرد سازمان را تبیین کرد. پرسشنامه پژوهش از پرسشنامه های استاندارد موجود استخراج شده, اما برای اثبات روایی آن, علاوه بر نظر خبرگان, از تحلیل عاملی تاییدی نیز استفاده شده است. نمونه مورد مطالعه 400 نفر از پرسنل شرکت فولاد مبارکه اصفهان بودند که 372 نفر از آنان پرسشنامه را تکمیل کردند. نتایج تحقیق حاکی از تاثیر مثبت و مستقیم, همچنین تاثیر مثبت و غیرمستقیم بازاریابی داخلی بر عملکرد سازمان است, تاثیر غیرمستقیم بازاریابی داخلی بر عملکرد سازمان از طریق متغیرهای میانجی تعهد سازمانی و کارآفرینی سازمانی, به مراتب بیشتر از تاثیر مستقیم آن است. در تاثیر غیرمستقیم, سهم کارآفرینی سازمانی بر عملکرد سازمان بیشتر از سهم تعهد سازمانی است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عاطفت دوست، علیرضا، خائف الهی، احمدعلی، فانی، علی اصغر، و دانایی فرد، حسن. (1392). بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر عملکرد سازمان با در نظر گرفتن متغیرهای میانجی تعهد سازمانی و کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی: شرکت فولاد مبارکه اصفهان). مدیریت بازرگانی، 5(4)، 21-42. SID. https://sid.ir/paper/140162/fa

Vancouver: کپی

عاطفت دوست علیرضا، خائف الهی احمدعلی، فانی علی اصغر، دانایی فرد حسن. بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر عملکرد سازمان با در نظر گرفتن متغیرهای میانجی تعهد سازمانی و کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی: شرکت فولاد مبارکه اصفهان). مدیریت بازرگانی[Internet]. 1392؛5(4):21-42. Available from: https://sid.ir/paper/140162/fa

IEEE: کپی

علیرضا عاطفت دوست، احمدعلی خائف الهی، علی اصغر فانی، و حسن دانایی فرد، “بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر عملکرد سازمان با در نظر گرفتن متغیرهای میانجی تعهد سازمانی و کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی: شرکت فولاد مبارکه اصفهان)،” مدیریت بازرگانی، vol. 5، no. 4، pp. 21–42، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140162/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button