مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,004
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

695
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین مدل ترغیب شهروندان تهرانی به خرید کالای ساخت داخل (مطالعه موردی: لوازم خانگی)

صفحات

 صفحه شروع 529 | صفحه پایان 548

چکیده

 هدف اصلی این تحقیق, ارائه مدلی برای ترغیب شهروندان تهرانی به خرید کالای ساخت داخل است. این پژوهش به کمک روش تحقیق کیفی و نظریه برخاسته از داده ها و ابزار مصاحبه عمیق برای توسعه مدل تحقیق به اجرا درآمد. تعداد نمونه تحقیق 20 نفر از شهروندان تهرانی بودند. در همین راستا از روش نمونه گیری تئوریکی استفاده شد. نتایج تحقیق بیان کننده آن است که شرایط علی همانند عوامل فرهنگی, دید منفی به تولیدات داخلی, کیفیت محصولات داخلی بر تمایل به استفاده از محصولات داخلی تاثیرگذار است. همچنین راهبرد لازم برای حرکت جامعه به سمت استفاده از محصولات داخلی, حمایت از محصولات داخلی و فرهنگ سازی است که بستر (شامل مواردی همچون تاثیر تبلیغات, اطلاعات شهروندان) و شرایط مداخله گر (شامل مواردی همچون فساد اداری, فرهنگ فرار از کار) بر این راهبرد ها تاثیرگذارند و پیامدهایی مانند افزایش تاب آوری, بهبود رقابت, توسعه و رشد اقتصادی را به دنبال دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احسان، عبدالرحمان، نظری، محسن، حسنقلی پور، طهمورث، و صمدی، منصور. (1395). تدوین مدل ترغیب شهروندان تهرانی به خرید کالای ساخت داخل (مطالعه موردی: لوازم خانگی). مدیریت بازرگانی، 8(3 )، 529-548. SID. https://sid.ir/paper/140307/fa

    Vancouver: کپی

    احسان عبدالرحمان، نظری محسن، حسنقلی پور طهمورث، صمدی منصور. تدوین مدل ترغیب شهروندان تهرانی به خرید کالای ساخت داخل (مطالعه موردی: لوازم خانگی). مدیریت بازرگانی[Internet]. 1395؛8(3 ):529-548. Available from: https://sid.ir/paper/140307/fa

    IEEE: کپی

    عبدالرحمان احسان، محسن نظری، طهمورث حسنقلی پور، و منصور صمدی، “تدوین مدل ترغیب شهروندان تهرانی به خرید کالای ساخت داخل (مطالعه موردی: لوازم خانگی)،” مدیریت بازرگانی، vol. 8، no. 3 ، pp. 529–548، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140307/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button