مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,046
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,293
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر کارکردهای سامانه مدیریت ارتباط الکترونیک با مشتریان بر رضایت و وفاداری الکترونیک (مطالعه موردی: فروشگاه اینترنتی دیجی کالا)

صفحات

 صفحه شروع 833 | صفحه پایان 852

چکیده

 با توجه به اهمیت عوامل موثر بر ایجاد رضایت و وفاداری در مشتریان, پژوهش حاضر رابطه میان کارکردها و خصوصیت های یکی از فروشگاه های اینترنتی را به عنوان نمونه کامل از سیستم ارتباط مشتری الکترونیک با رضایت و وفاداری الکترونیکی مشتریان, بررسی می کند. در این پژوهش که از نوع تحقیقات کاربردی توصیفی است, با استفاده از پرسشنامه الکترونیکی که در اختیار مشتریان سایت دیجی کالا قرار گرفت, کارکردهای سامانه اینترنتی فروشگاهی به سه مرحله پیش از خرید, هنگام خرید و پس از خرید, ارتباط داده شد و به کمک روش معادلات ساختاری, رابطه آن با رضایت و وفاداری الکترونیک سنجیده شد. بر اساس نتایج پژوهش, رضایت از کارکردهای E-CRM بر رضایت و وفاداری الکترونیک تاثیر دارد. همچنین رضایت از کارکردهای حین خرید و پس از خرید بر رضایت الکترونیک اثر می گذارند, اما در سامانه ارتباط الکترونیک با مشتریان, تاثیر رضایت از کارکردهای پیش از خرید بر رضایت الکترونیک مشتریان به اثبات نرسید. همچنین در این پژوهش, وجود اثر رضایت از کارکردهای سامانه در هر سه مرحله, بر وفاداری الکترونیک اثبات شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقازاده، هاشم، احمدی، ایمان، و دبیران، محمدمهدی. (1395). بررسی تاثیر کارکردهای سامانه مدیریت ارتباط الکترونیک با مشتریان بر رضایت و وفاداری الکترونیک (مطالعه موردی: فروشگاه اینترنتی دیجی کالا). مدیریت فناوری اطلاعات، 8(4 )، 833-852. SID. https://sid.ir/paper/140338/fa

    Vancouver: کپی

    آقازاده هاشم، احمدی ایمان، دبیران محمدمهدی. بررسی تاثیر کارکردهای سامانه مدیریت ارتباط الکترونیک با مشتریان بر رضایت و وفاداری الکترونیک (مطالعه موردی: فروشگاه اینترنتی دیجی کالا). مدیریت فناوری اطلاعات[Internet]. 1395؛8(4 ):833-852. Available from: https://sid.ir/paper/140338/fa

    IEEE: کپی

    هاشم آقازاده، ایمان احمدی، و محمدمهدی دبیران، “بررسی تاثیر کارکردهای سامانه مدیریت ارتباط الکترونیک با مشتریان بر رضایت و وفاداری الکترونیک (مطالعه موردی: فروشگاه اینترنتی دیجی کالا)،” مدیریت فناوری اطلاعات، vol. 8، no. 4 ، pp. 833–852، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140338/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button